Veyron tu s námi už nějaký ten rok je a stala se z něj po těch letech legenda. Mnoho lidí spekulovalo, že to je první a poslední model znovuzrozeného Bugatti. Že takto výkonná a nenažraná auta už nejsou vhodná pro současný svět. Volkswagen ale nehodlá nechat totu slavnou ikonu zemřít. Již brzy rozšíří portfolio značky s monogramem EB o další model. Spekulovalo se o něm velmi dlouho. Uniklo mnoho obrázků a odhadovaných technických dat. Ode dneška je ale jasné, že do sériové výroby se nakonec dostane.
Jmenovat se bude 16C Galibier a postaví se proti konkurenci luxusních čtyřdveřových limuzín. Konkurence je to ale jenom na oko. Technické údaje totiž vypadají proti jiným vozům jako z jiného světa. Jedním z mála oponentů co se výkonu, pohodlí a ceny týče je tak paradoxně jeho starší bratr Veyron. Ten má zase ale jenom jeden pár dveří...
Výkon a motor zůstávají stejné jako u výše zmíněného kupé, tedy šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turby s výkonem 1000 koní. Cena je také stejná, v Evropě si nachystejte minimálně 1 000 000 €. Za tuto enormní sumu ale dostanete luxus a pohodlí jako málokde jinde. Detailní popis výbavy prozatím nemáme, připravte se ale na téměř neomezené možnosti individualizace. Tak jak je to u takto drahých aut zvykem. Samozřejmostí je také pohon všech kol.
Vedení VW tvrdí, že míří hlavně proti novému Ferrari FF. Nutno ale podotknout, že FF koupíte už za 260 000 €. Za cenu Galibieru by jste tak mohli mít skoro čtyři...
Konkurence mu roste ale i přímo v koncernu. Když pomineme úspěšnou Panameru, brzy by jsme se mohli dočkat také dlouho slibovaného sedanu Estoque od Lamborghini. V Itálii totiž prý obnovili tento prozatím odložený koncept a pilně pracují na jeho převedení do sériové výroby.