Recept na 12 R je jednoduchý, vezměte jednu obyčejnou 911 a vymačkejte z ní maximum. U společnosti RUF to dokázali a z dvakrát přeplňovaného boxeru 3,8 litru dokázali dostat 730 koní a krouťák 940 N.m. Tato porce síly je přes šestistupňovou manuální skříň posílána na všechna kola.
Co by to bylo za úpravu v závodním stylu kdyby nedošlo ke snížení hmotnosti. Výsledných 1495 kg bylo dosaženo použitím karbonu na přední blatníky, spojlery a střechu. Dveře byly odlehčeny použitím hliníku, další cenné kilogramy byly ušetřeny nasazením plastových bočních a zadních oken.
12 R jezdí na ráfcích s centrální maticí o rozměrech 9J x 19 a 12J x 19 obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 245/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 19. K brždění využívá keramických kotoučů průměru 380/350 mm.
Tento speciál se dokáže rozjet na maximálně 370 km/h, má to ale jeden podstatný háček - chtějí za něj 279 tisíc Euro.