Renault Mégane RS N4: stvořen pro asfaltové "erzety"

Mégane RS N4 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Závodní oddělení Renaultsport se opět pochlapilo a představuje kitovou sadu pro Mégane RS. Tato nabídka jistě potěší rallyemany, protože jako obvykle dostanou za solidní cenu kvalitní sportovní nářadí.

Stavba speciálů skupiny N má u Renaultu dlouhodobou tradici, připomeňme namátkou 5 GT Turbo, R11 Turbo, Clio Williams nebo Clio Renault Sport.

Pomocí kitu lze přestavět sériový Mégane RS na asfaltový speciál. Jak je u firmy obvyklé designové pojetí ani u soutěžáku nijak nezaostává. Pojďme nyní zkouknout jednotlivé úpravy:

Pohonná jednotka a pohon

Pro rozhýbání N4 byl použit upravený motor z verze RS, jde o řadový přeplňovaný čtyřválec F4RT RS objemu 1998 cm3 osazený restriktorem průměru 33 mm a s výkonem zvýšeným z 247 na 265 koní. Krouťák generuje N4 470 N.m při 3000 ot/min. Systém vstřikování vivinul a dodává Cosworth. Výkon je přenášen přes pětistupňovou manuální skříň na přední nápravu. Spojku dodává AP Racing.

Podvozek a brzdy

Obě nápravy byly dovybaveny třípásmově nastavitelnými tlumiči Öhlins. K brždění je přední náprava osazena ventilovanými kotouči Brembo průměru 355 mm, vzadu pracují kotouče o průměru 290 mm. Kotouče jsou brzděny vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. N4 je vybaven ráfky 8Jx18 obutých do pneumatik BF Goodrich rozměru 225/40 R 18.

Závodní výbava

Pro soutěžák je samozřejmostí vybavení bezpečnostní klecí, skořepinami Sabelt, bezpečnostní palivovou nádrží a hasicím systémem.

Za cenu 57 500 Euro to zní jako lákavá nabídka. Takže pokud prahnete po vyzkoušení asaltových "erzet" máte možnost tento kit pořídit. Jistě najde své uplatnění i na okruzích. Navíc máte jistotu dostupnosti originálních náhradních dílů a poradenství přímo od Renaultsport. Toto vám příliš automobilek rozhodně nenabídne.

PREVIEW

VIDEO

zdroj: autoblog.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy