Tento dvoulitr nahradí Jeep agregátem 2,2 CRD z konstrukční kanceláře Mercedesu. Tento motor vivine 163 koní a kroutící moment 320 N.m. To znamená oproti dosavadnímu motoru nárůst výkonu o 23 koní a zvýšení kroutícího momentu o 10 N.m. I při nárůstu výkonových specifikací uvádí Jeep nižší kombinovanou spotřebu 6,6 litru (- 0,1 l/100 km) na 100 kilometrů.
Silnější motor umožní Patriotu dosáhnout vyšší maximální rychlosti 201km/h (+ 12km/h) a zrychlení na stovku se zkrátilo na 10,7 sekundy (- 0,3 sekundy).
Tato nová motorizace bude v nabídce ve čtyřech specifikacích výbavy - Sport, Sport +, Overland a Limited. Nově přibyly do zákadní výbavy kliky v barvě karoserie, asistent rozjezdu do kopce, aktivní opěrky hlavy a madlo ruční brzdy v kůži.
Patriota s 2,2 litrovým motorem prozatím lze objednávat v Británii od 21.995 liber, je jen otázkou krátké doby kdy dorazí i na náš trh. V našich podmínkách není toto malé SUV vyráběné již od roku 2006 příliš rozšířeno, využívá podvozkové platformy vivinuté v kooperaci Chrysleru a Mitsubishi. Přední náprava je koncepce McPherson, na zadní nápravě bylo použito víceprvkového zavěšení. V duchu značky Jeep je nabízen s pohonem obou náprav. Pro americký trh ovšem existuje i verze s pohonem jen nápravy přední.
zdroj: carscoop.blogspot.com