Audi TT – další vydání TT

TT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Audi uvolnilo informace o faceliftu modelu TT. Změny jsou víceméně kosmetické, nové jsou oba nárazníky, v předních světlech se objevily diody pro denní svícení.

Karoserie se z důvodu použití nových nárazníků prodloužila o 20 mm na 4187 mm, šířka 1842 mm a výška 1352 mm zůstaly zachovány. Z technických změn je nepodstatnější vypuštění motoru 3,2 V6 z nabídky a nahrazení verze 2,0 TFSI o výkonu 200 koní za verzi s výkonem 211 koní (z Golfu GTI).

Exteriér
Nové nárazníky již byly zmíněny. Nové jsou mlhovky uložené v kulatých pouzdrech, změnou prošla i maska chladiče výraznějším horizontálním mřížkováním. V předních světlometech se objevilo po dvanácti diodách LED, design zadních světlometů prošel také drobnou retuší. V nabídce se objevují 4 nové laky: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray.

Pohonné jednotky
Pro TT je možno volit z jednotek 1,8 TFSI (160 koní), 2,0 TFSI (211 koní) a 2,0 TDI (170 koní). Verze TTS je k dispozici s motorem 2,0 TFSI (272 koní) a vrcholnou variantu TT RS dostanete s 2,5 litrovým pětiválcem (340 koní).
Verze TT používají šestistupňovou manuální převodovku nebo automat S-tronic (mimo 1,8). Poháněna mohou být přední kola (1,8 a 2,0 TFSI), verzi 2,0 TFSI lze na přání získat s pohonem všech kol Quattro, 2,0 TDI je k mání výhradně jako čtyřkolka.
Model TTS získáte výhradně ve verzi Quattro, v základu se šestistupňovým manuálem, za příplatek je automat S-tronic. U modelu TT RS jsou možnosti shodné s TTS, automat S-tronic pro něj bude jako novinka v nabídce letos na podzim.

Interiér
Interiéru dominuje nový, dole zploštělý volant, doplněný dekorem hliníku. Hliníkových lišt a doplňků v interiéru přibylo. Pokud jde o čalounění, tak lze volit mezi třemi novými odstíny: hnědé, šedé a červené.

Výbava
V základním vybavení modelu TT dostanete audio Chorus s reproduktory Bose, navigaci a  přípravu pro mobilní telefon. V nabídce nemůže scházet balíček S line obsahující sportovní sedadla a volant, osmnáctipalcové elektrony a optický paket.

Výkony
Model TT, v základní verzi 1,8 TFSI se rozjede na stovku za 7,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, 2,0 TFSI zvládá zrychlení za 6,1 sekundy a rozjede se až na 245 km/h. Naftová TDI je na stovce za 7,5 sekundy a dokáže uhánět maximálně rychlostí 226 km/h, při kombinované spotřebě jen 5,3 l/100km.

Model TTS dosáhne stokikometrové rychlosti za 5,2 sekundy a dosáhne na rychlost 250 km/h. Vrcholná TT RS je ještě svižnější, za 4,6 sekundy už pádí stovkou, maximálka je omezena na 250 km/h. Na požádání je omezovač odstraněn a RS se pak rozjede na solidních 280 km/h.

Všechny specifikace jsou v podstatě shodné pro obě nabízené varianty Coupé a Roadster, faceliftované TT se dostanou k zákazníkům v létě. Ceny by měly zůstat na stejné úrovni. Základní TT 1,8 TFSI Coupé dostanete v Německu od 30 200 Euro.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy