FOTO: Subaru Impreza WRX a WRX STi 2011 – dokonalosti opět blíže

Impreza WRX STi | foto: Subaru

Subaru představilo na newyorské auto show omlazené verze mnohými uctívaných modelů Impreza WRX a WRX STi. A jak už je u téhle automobilky zvykem, ani tentokrát nezůstalo jen u hromady plastů.

Společným znakem obou modelů je pozměněný styling předního nárazníku, který čerpá z poslední generace Legacy. Výsledkem je unifikovaný a agresivnější vzhled WRX i WRX STi, které od sebe nově rozeznáte jen díky odlišným emblémům na přední masce a blikačům ve zpětných zrcátkách, jež levnější WRX nenabídne.

WRX totiž nabyla v ramenou a od výkonnějšího bratříčka podědila rozšířené blatníky i čtveřici koncovek výfuků. WRX STi si naopak ponechá výsostné postavení, pokud jde o rozměry pneumatik. Na „estéíčko“ dostanou zákazníci 245/40 R18, zatímco majitelé „Baby STi“ se budou muset spokojit s o palec menšími 235/45 R17.

Výrazné změny se ale udály v technice obou modelů. Díky wide-body úpravám se rozšířil rozchod kol WRX vpředu o 35 a vzadu o 40 mm. Zároveň došlo ke zvětšení šířky pneumatik o 10 mm a pozměněno bylo i pouzdro zavěšení zadních kol. Pohonná jednotka vychází z modelu WRX 265, jehož test najdete na tomto místě. Přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru dává nejvyšší výkon 195 kW (265 k).

Motor ultimativního WRX STi byl posílen o 5 k na výsledných 224 kW (305 k). Rozchod kol je nově totožný s modelem WRX a činí tedy 1530 resp. 1540 mm. Kompletně bylo ale přepracováno zavěšení, které se snížilo o 5 mm a vzadu byla pozměněna sbíhavost kol i jejich odklon. A výsledek? Samozřejmě ještě o chlup lepší jízdní vlastnosti.

Kdy se nové verze dostanou do prodeje, není zatím známo. Stejně tak se neví, zda se v Evropě dočkáme po krátké odmlce i varianty sedan.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy