Nissan Juke - pozoruhodný crossover

Juke | foto: Archiv AutoRoad.cz

Nissan vypustil první dílčí informace o modelu Juke, těsně před jeho premiérou na ženevském autosalonu. Juke je zástupcem segmentu „B“, vyplní mezeru mezi modely Note a Qashqai. Vychází, a nutno dodat že do značné míry, ze studie Qazana kterou Nissan předvedl v Ženevě loni.

Jeho velmi odvážný styling nevznikal v Japonsku, jak by se dalo předpokládat, ale v samotném srdci Británie v Paddington Nissan Design Centre. Nissan předpokládá že by měl uchvátit především mužskou část zákazníků do čtyřiceti let věku.

Juke v sobě kombinuje prvky SUV a sportovních vozů. Odvážné proporce, se kterými přišel koncept Qazana zůstaly v podstatě zachovány. Juke se příliš nepodobá ničemu, s čím zatím Nissan přišel, snad jen bumerangová zadní světla mohou připomínat sportovní model 370 a některé prvky evokují model Murano. Zajímavým prvkem jsou kliky zadních dveří skryté ve sloupcích „C“, což pomáhá navodit sportovnější vzhled.

Pokud jde o vzhled interiéru, tak nezůstává originalitě vnějšku nic dlužen. Ústředním prvkem interiéru je středová konzole v lesklém barevném odstínu, která má připomínat motocyklovou nádrž. Přístrojová deska je pojatá v hravém stylu. Do vozu se vejde pět pasažérů a ti mohou naložit maximálně 251 litrů zavazadel.

Juke je postaven na běžné „platformě B“ používané jak Nissanem tak Renaultem. Dosahuje délky 4135 mm, šířky 1765 mm a výšky 1570 mm. Rozvor náprav činí 2530 mm.

Zákazníci mohou volit ze tří pohonných agregátů, dvou zážehových a jednoho vznětového. Základní benzinovou variantou je atmosférická šestnáctistovka (117 koní). Pro náročnější uživatele bude k dispozici také šestnáctistovka, využívající dle posledních trendů spojení turba a přímého vstřiku paliva (190 koní). Nezapomnělo se ani na milovníky nafty, ti budou uspokojeni patnáctistovkou dCi (110 koní).

Juke bude k dispozici s pohonem všech kol, nebo pouze přední nápravy. Čtyřkolka bude k mání výhradně se silnější benzinovou variantou.

Slabší benzinovou jednotku 1,6 půjde kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo s ústrojím CVT. Špičkovou verzi 1,6T seženete jako dvoukolku s šestistupňovým manuálem, případně ve verzi s pohonem obou náprav s ústrojím XTRONIC CVT. Pro diesel zbývá jen  šestistupňový manuál.

K dispozici budou tři úrovně výbav - Visia, Acenta a Tekna. Modely Juke budou vznikat v Británii, v Sunderlandu. Do prodeje půjde Juke pravděpodobně v říjnu letošního roku. Bude nabízen zákazníkům v Evropě, v USA a v Japonsku. Ceny zatím nebyly uveřejněny.

Zdá se tedy, že Juke má správně našlápnuto a mohl by minimálně zopakovat úspěch modelu Qashqai.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy