Volkswagen Golf R: Golfisti radujte se, nové „Erko“ je na světě

Golf R | foto: Volkswagen

Technici ve Wolfsburgu se pochlapili a přivádějí na svět náhradu za Golf R32. Na první pohled nadšence zklame, že šestiválec nahradí o dva válce menší jednotka, ale zdání může leckdy klamat…

Vlajková loď řady Golf přijíždí opět s pohonem všech kol, využívá šestistupňový manuál nebo převodovky Direct Shift Gearbox (známější též jako DSG). Slavného předchůdce R32 nový Golf R připomíná hlavně dvěma chromovými koncovkami výfuku a výrazným optickým paketem.

Co se skrývá pod kapotou?
Najdete tam na první pohled staré známé 2,0 TSI. Ovšem zde použitá verze dokonce překonává variantu montovanou do Audi S3 (195kW). Jde o verzi interně značenou jako EA113 poskytující solidní hodnotu výkonu 199kW (270 koní). To při objemu jednotky 1983 cm3 znamená litrový výkon 100,3 kW. Oproti svým „slabším“ sourozencům byly zesíleny ojnice a vyztužen blok motoru. Úpravami prošlo i turbodmychadlo, byl zvýšen plnící tlak na 1,2 baru.

Technici logicky usoudili, že takovou porci výkonu a kroutící moment 350 N.m nelze poslat pouze na „předek“. Proto Golf R využívá pohonu všech kol a na přání převodného ústrojí DSG. Byla zde uplatněna poslední evoluce systému 4Motion. Přenos kroutícího momentu na obě nápravy je přerozdělován hydraulickým systémem. Na rozdíl od předchozích verzí dokáže poskytnout zadní nápravě téměř 100%.

Něco k podvozku
Auto bylo snížením přilepeno k zemi o celých 25 mm, pružiny a tlumiče dostaly tvrdší charakteristiku. Navíc řidič může využít systém dynamického řízení podvozku DCC. Ten nabízí tři volitené charakteristiky - Sport, Normal a Comfort. Změnám neušla ani brzdová soustava. „Erko“ krotí na všech kolech ventilované kotouče, vpředu průměru 345 mm a vzadu 310 mm. Bude možno nastavit citlivost systému ESP. Zákazník si může volit ze dvou rozměrů pneumatik – 225/40 R18 nebo 235/35 R19. Jsou nabízeny elektrony designu Talladega v odstínech „Sterling Silver“ a „Glossy Black“.

Vnější změny
Samozřejmě nemůže chybět optický paket z velkými otvory nasávání k motoru a k brzdám. V předním nárazníku jsou dle posledních trendů implantovány LED diody denního svícení. Vpředu jsou bixenonové světlomety se systémem natáčení do zatáček, vzadu jsou použity koncové svítilny v pozměněnném designu. Výjimečnost dále zvýrazňují loga „R“.

Co nového uvnitř?
Anatomická sedadla jsou vyhotovena v šedočerném designu Kyalami. Na čalounění a volantu jsou použita loga „R“. Přístroje jsou nasvíceny modře, rychloměr je přecejchován do 300 km/h. Pedály jsou z nerezu, řadička je taktéž vylepšena použitím kovových kovu. Standardní výbavou je automatický Climatronic a audioaparatura RCD 300 (4 x 20 W).

Výkonnostní parametry
Sprint z 0 na 100 km/h Golf R dosahuje za 5,1s, výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,5 litru na 100 km, emise CO2 činí 195 g /km. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Takže Volkswagen dosáhl oproti předchůdci, modelu R32 zachování maximální rychlosti, lepšího zrychlení a to vše při nižší spotřebě paliva a nižších emisích CO2.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy