V zásadě nejde o nic převratného. Standardní Focus dostal kúru, při které se vývojářům podařilo různými řešeními snížit spotřebu a tím i emise CO2.
Pod kapotou najdeme známý dieselový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Tento dieselový motor má výkon 109 koní a točivý moment 240 Nm. V modelu ECOnetic dosáhne na emise CO2 jen 104 g/km. Automobilka se ale pokouší emise stáhnout ještě o pět dalších gramů pod hranici jednoho sta gramů na ujetý kilometr.
Za úsporami stojí kromě obligátního systému Stop-start, nízkoodporových pneumatik a lehkých úprav aerodynamiky také systém částečné rekupurace energie. Alternátor dobíjí palubní baterii při brzdění motorem a část jinak ztracené energie tak získává zpět.
A již klasickým trikem je také změna převodů v pětistupňové převodovce.
Úsporný Focus bude k dispozici jako pětidvéřový hatchback nebo jako kombík.