FRANKFURT: Volkswagen Golf R20 - rychlý Golf má o dva válce méně

Golf R20 | foto: Volkswagen

Volkswagen se rozhodl pokračovat v donwsizingu a proto jeho nejrychlejší Golf už není tím čím bývat - šestiválcem. Nadopovaný čtyřválec tu práci musí zvládnout sám.

Volkswagen Golf ještě nikdy nebyl silnější. Tedy na výrobních linkách, pokud nepočítáme závodní a jiné speciály.

Oproti minulé generaci zmizel zpod kapoty motor 3,2 V6 a nahradil ho kompaktnější přeplňovaný dvoulitr. Ovšem není to úplně na škodu, tento motor je totiž o dalších 15 koní silnější než byl starší šestiválec, výkon vrcholí na 265 koních a točivý moment je udáván na 350 Nm.

Podobně jako dříve, i nyní je nejsilnější Golf vybaven pohonem všech kol a to mu zaručí svižný rozjezd, na stovce může být za 6 a půl sekundy.

Jeden díl mezi motorem a koly jsme vynechali - převodovku. Volkswagen nabídne buď manuál nebo dvouspojkovou DSG podle přání zákazníka.

Očekávejme samozřejmě rádné úpravy na podvozku tak, aby se vůz porval s přísunem výkonu. I interiér dostal nová anatomická sedadla pro opravdu sportovní jízdu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy