Je to vlastně velkým paradoxem. Posledních několik let vyvíjel McLaren spolu s Mercedesem model SLR, nyní se rozhodly obě firmy přijít na trh s vlastní kůží. A shodou okolností se nám oba nové modely ukázaly ve stejný den.
Nový McLaren je silně inspirován tím, co se prohání na okruzích seriálu F1. Auto je téměř celé z karbonu, což umožnilo stlačit hmotnost k velmi nízkým hodnotám, auto by podle všeho mělo být lehčí než konkurenti. Těmi budou nové Ferrari 458 Italia nebo Lamborghini Gallardo. Díky dražší výrobě ale bude dražší, ale ne o moc základní cena bude asi 4,5 milionu korun, samozřejmě bez daně.
Pod kapotou najde své místo 3,8 litru velký osmiválec přímo od McLarenu o výkonu přes 600 koní, toho je dosaženo přeplňováním. Podle výrobce dosáhne motor 80 % z točivého momentu 600 Nm již od 2 000 ot/min, omezovač rozlet zastaví na osmi a půl tisících. Podle výrobce máme čekat úžasný poměr výkonu a vypuštěného CO2. Je prý dokonce lepší než současné hybridy.
Nechme ale ekologie, koho u takovéhoto vozu, který najede sto kilometrů za měsíc, zajímá? Důležité je zrychlení, které by se mělo odehrát v čase jen lehče převyšujícím tři sekundy a meta 320 km/h by měla být snadno dosažitelná.
Na rozdíl od staršího McLarenu F1 není tento supersport dílem Gordona Murraye, ten šel hledat štěstí jinam, nad vývojem dohlížel neméně slavný a zkušený Ron Dennis.
Nejde o tak skvostný vůz jako v případě modelu F1, který na dlouhou dobu držel rekord v rychlosti sériového vozu, přesto to vypadá na velmi nadějný model. A jeho interiér je prostě... no, podívejte se sami.