Saab 9-5 minulé generace se v prodejnách objevil už před 12 lety a jeho výměna tak přichází v nejvyšší čas.
Novinka stojí na platformě Epsilon II, kterou známe především z Opelu Insignia. V Saabu je řádně prodloužena a to na rozvor 284 cm. I díky tomu přesáhla délka vozu magickou hranici pět metrů a to přesně o jeden centimetr.
K čemu by byl podvozek bez motoru, pod kapotou proto hledejme dvoulitrový turbomotor o výkonu 220 koní, šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní a diesel o výkonu 160 koní s objemem dva litry. Není ale všem dnům konec, proto Saab myslí i do budoucnosti - nabídka se tak rozšíří o základní šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Všechny motory jsou přeplňované.
Šestiválec bude sériově spřažen s pohonem všech kol přes elektronickou spojku Haldex, u obou dvoulitrů bude tato možnost za příplatek.
Saab musel po letech opustit svoji tradiční koncepci se zapalováním na místě mezi sedadly. Systém otáčení klíčku vystřídal modernější bezklíčový vstup a zapalování tlačítkem.
Auto je napěchováno, jak tomu v této třídě dnes již bývá, hi-tech elektronikou. Zákazník proto může získat například head-up displej (promítání důležitých informací na čelní sklo), bi-xenonové adaptivní svítilny, rozeznávání dopravních značek známé už z Insignie, třízónovou klimatizaci, systém automatického parkování nebo třeba adaptivní tempomat.
Ani zábavou cestující nepřijdou zkrátka, multimediální systém nabídne krom harddisku také obrazovky s bezdrátovými sluchátky na zadních sedadlech, všemožné vstupy a samozřejmě i navigaci.
Půl roku po příchodu sedanu očekáváme i verzi kombi. Ta je pro automobilku stěžejní, alespoň dosud se jí prodávalo mnohem více než sedanů.