Nová generace se od té předchozí liší především filosofií. zatímco ta minulý byla jedním z posledních mohykánů s klasickým žebřinovým rámem, od té nové to již čekat nemůžeme, Sorento se změnilo v jedno z mnoha SUV.
Možná ale právě tato změna přinese korejské automobile úspěch. Spolu s novým designem, který na starší Sorento nenavazuje snad ani v detailu.
Pod kapotou najdeme trojici motorů, diesel 2,2 o vysokém výkonu 194 koní a benzíny R4 a V6 o objemech 2,4 a 2,7 litru a výkonech 173 a 163 koní. Ne, nejde o překlep, čtyřválec Theta II je opravdu výkonnější než šestiválec, který mimo jiné umožňuje běh na LPG.
Sorento bude k dispozici s náhonem na všechna i pouhá dvě kola, převodovky budou buď pětistupňové nebo šestistupňové, záleží na konkrétním trhu.
V elektronice najdeme asistenty pro sjezd kopce, který udržuje rychlost na 8 km/h, a pro rozjezd do kopce.