EuroNCAP pozmění metodiku testování

Loga | foto: Euro NCAP

To, po čem mnozí volali, se stane skutečností. Organizace EuroNCAP, která pořádá nárazové testy aut, rozšíří své hodnocení. Ovšem trochu méně než jsme čekali, větší důraz bude kladen na bezpečnost chodců.

EuroNCAP v současné době testuje především náraz zepředu a zboku. K tomu přidává boční náraz na kůl a testování "měkkosti" předku v případě sražení chodce.

V současné době dosahuje 97% aut dvou nejvyšších ohodnocení, čtyř a pěti hvězdiček, přičemž zisk čtyř je dnes už skoro trapas. Je tak nutné testování nějak posunout tak, aby všechna auta nedosahovala maximálních ohodnocení.

Organizace nyní bude brát více v potaz testování dopadů sražení chodce, které bylo poněkud upozaďováno. Věří totiž, že právě lepší přídě budou moci dále snížit úmrtnost na silnicích tentokrát u skupin nemotoristických.

Další inovace bude v testování sedadel na to, jakým způsobem umí zabránit trochu nepřeložitelnému jevu zvanému whiplash. Jde o bolesti svalů krku po nárazu zezadu, kdy hlava prudce putuje dozadu a zastaví se o opěrku. Nejsou-li opěrka a vlastně i celé sedadlo dobře zkonstruovány, dochází k jevu whiplash. Není to smrtelné, jen nepříjemné.

EuroNCAP se potom bude zaměřovat ještě na hodnocení toho, je-li vůz vybaven stabilizačním systémem a dalšími nehodě bránícími technologiemi.

První auta hodnocená dle nového systému budou testována na počátku příštího roku a jejich testy uvidíme v únoru.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy