Vlajková loď francouzské automobilky v oblasti sportu se jmenuje Mégane R26.R. Tento sporťák je pouhým derivátem hot hatche Méganu RS, přesněji edice F1 Team R26, avšak divize Sport Technologies ho řádně poupravila.
Chudák auto přišlo o zadní sedačky, které nahradil trubkový rám. Zároveň ho inženýři připravili i o klimatizaci, téměř všechny airbagy, mlhovky, kila nepotřebné zvukové izolace a další detaily. Co není nutně potřeba, to musí ven. Výsledek? Úspora skvělých 123 kilo. A to už se na okruhu projeví.
Verzi R každý snadno pozná podle nelakované karbonové kapoty, která nejen ukrutně dobře vypadá, ale taky je lehká.
Motor zůstal z modelu F1 Team R26, má tedy 230 koní a to z objemu 2 litry, točivý moment je přitom 310 Nm. Mezi motorem a koly stojí mimo jiné samosvorný diferenciál. Vše dohromady to znamená zrychlení na stovku za 6 sekund a Nurburgring za 8:17, video uvidíte níže.
Svět spatří jen 450 těchto unikátů.