Jak může Smart spořit za pomocí MHD. Je to speciální systém vyvinutý Mercedesem, kdy se s prostoru pod přední kapotou, která je nyní o něco větší, vysune veliký magnet a pokročilý lokalizační systém vyhledá nejbližší autobus hromadné dopravy, zavěsí se za něj a takto uspoří palivo. Díky muší hmotnosti Smartu řidič nic nepozná...
... no dobře, teď už vážně. Jde o systém pojmenovaný Micro hybrid drive a ačkoliv se název tváří docela hybridně, není tomu tak. Smart využil jen známé technologie Stop and start, která zhasíná motor při stání na semaforu a v kolonách. Název je tedy trochu matoucí, nicméně o snížení spotřeby jde a odehraje se v mezích nějakých 8%, záleží na aktuální situaci. Systém byl dosud dostupný za příplatek, nyní je sériovou součástí obou benzínových Smartů ForTwo o výkonech 61 a 71 koní.
Dieselové Smarty tato změna mrzet nebude, i ony totiž dostanou novou technologii pro nižší emise. Bude jí filtr pevných částic, který dokáže z výfuku odstranit množství sazí, které jinak spalování dieselu produkuje. Malý turbodiesel má výkon 45 koní a spotřebu jen 3,4 litru/100 km, tedy o litr méně než benzínové modely.
Přibudou ještě i nějaké nové barvy a nová kola, interiér se dočká dalších odkládacích míst.
Takto inovované Smarty ForTwo jsou k dispozici již nyní.