Již téměř 30 let jen s drobnými změnami slouží světu Mercedes Benz třídy G. Je to nejdéle vyráběný Mercedes všech dob a nějakou dobu jím asi ještě bude.
Nutno říci, že slova "jen s drobnými změnami" jsou trochu zavádějící. Kdybychom vedle sebe postavili jeden z prvních kusů a ten současný, rozdílů bychom našli na celou knihu. Mercedes ale postupoval v vylepšování a zluxusňování tohoto vozu spíše malými krůčky a základ zůstal s výjimkou jediné větší obměny stejný. Tak je tomu i tentokrát.
Facelift zvenčí poznáme těžko. Nejvýraznější změnou je nová maska chladiče, která místo mnoha drátků dostala tři široké chromované pruhy.
Novinkou je motor o objemu 5,5 litru a výkonu 388 koní. Ten dodá rozložitému vozu dost energie na zdolání stovky pod 6 sekund.
Do výbavy přibylo například hands-free s technologií bluetooth, vylepšený systém Command s hlasovým ovládáním a pevným diskem.
Zásahy se udály i u supersilné verze G55 AMG. Jejích 507 koní (o 7 více než dosud) a 700 Nm umí tento off-road dostat na stovku za 5,5 sekundy a zarazí ho až omezovač na hodnotě 210 km/h. Minoritní změny se odehrály i v interiéru, přibyla i 19palcová kola.
Má-li někdo pochybnosti o smyslu existence G55 AMG, není sám. Ale podle vyjádření samotné automobilky je každý třetí vyrobený model G určený civilnímu obyvatelstvu právě ve verzi AMG.
Pravé úhly bez vrásek, facelift Mercedesu G
Těžko budeme v nabídce Mercedesu hledat legendárnější auto než třídu G. Není to úplně typický Mercedes. Komfort je zde jen jednou z předností a sportovnost jde spíš stranou. Hlavní je tu průchodnost terénem a ta je neskutečná.