Pagani Zonda Cinque - žádné páté kolo u vozu

Zonda Cinque | foto: Pagani

Jeden z nejúžasnějších sporťáků dneška, Pagani Zonda, se dočkal další speciální série. Jmenuje se Cinque, tedy italsky pět. Brutální verze je odvozena od té, která má licenci jen na závodní okruhy a z toho už leccos vyčteme.

Před několika týdny se představila speciální série R. Vůz vyrobený téměř jen z karbonu je určen výhradně pro závodní tratě. Inspiraci si z něho ale vzala série Cinque, kterou firma právě představila.

Pod šasí, které je odvozené právě ze závodního "erka", se ukrývá motor o objemu 7,3 litru. Jde o V12 od Mercedesu, který je ale řádně vyladěný. Finální výkon je 678 koní což stačí na zdolání dvoustovky pod 10 sekund, konkrétně za 9,8. Při akceleraci je možné dosáhnout neskutečného přetížení 1,45g, to se pohybujeme někde blízko závodních speciálů.

S hmotností 1210 kg a tímto výkonem se očekává, že zboří dosavadní nejlepší výsledek modelu Zonda F na Nurburgringu,

I na legálních pneumtikách (tj. ne slickách) zpomalí Cinque ze dvou set na nulu za 4,3 sekundy a za stovky za 3,1. To mim jiné i díky obřím sudům místo kol o průměru 19 palců vepředu a 20 vzadu a pneumatikám Pirelli Pzero, které lepí lépe než chemopren...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy