CitySafe je novým systémem Volva, který hodlá zabránit mnoha kolizím především, jak název napovídá, ve městě.
Vše je založeno na radaru, který stále hlídá vzdálenost od předjedoucího vozu a v případě rozdílů rychlostí, který se tváří kolizně, nejprve řidiče upozorní a potom mu rovnou a nekompromisně zašlápne brzdu. Tím, pokud nezabrání nehodě úplně, alespoň zmírní její následky.
Podle vedení Volva se systém časem dostane do všech Volv napříč třídami v souladu se zlevňováním technologií, přednost samozřejmě budou mít vyšší modely. Systém debutoval v modelu XC60.
Technologie samozřejmě nepřináší nic nového. Testovali jsme Ford Mondeo, který obsahoval radar zatím jen pro funkci aktivního tempomatu, tato permanentní a nevypínatelná funkce je jen logickým pokračováním.
Systém, který stále monitoruje prostor před vozidlem používá například Mercedes ve svém systému Pre-safe nebo Lexus LS, který jsme také netradičně testovali zde.
Nikde jsem nevyčetl, umí-li CitySafe sám zastavit. V některých vozech se systém po dobrzdění pod určitou hranici (kolem 30 km/h) sám vypne a zbytek je na řidiči. Ten sice má na pedálu připravený plný brzdný účinek, ale tu nohu tam zkrátka mít musí. Vzhledem k tomu, že jde o systém do měst, čekám, že dobrzdění na nulu tam asi bude...