Standardní 2-Eleven stojí bratru rovných 50 tisíc euro. Na placku to není moc, přesto to některým zákazníkům přijde příliš. Lotus proto připravil nižší verzi za zlomkovou cenu.
Ta se od dražšího bráchy odlišuje především motorem. Zatímco vyladěná 1,8 s kompresorem dává v silnějším elevenu výkon 258 koní, slabší je naladěn na pouhých 190 koní.
Na druhou stranu skvělá váha jen 720 kg zůstala, proto ani 190 koní není tak málo, což dokazuje sprint z klidu na 100 za 4,3 sekundy.
Výbava může zahrnovat dva různé samosvorné diferenciály, palivovou nádrž na 70 litrů dle regulí FIA , závodní volant, karbonové překrytí jinak otevřeného vozu a čtyřpístkové brzdy. Dalšími specialitami jsou pakety Aero, obsahující především zadní spoiler, ale i další aerodynamické úpravy, a Sport s lepšími tlumiči.
A ta cena? 34 695 tisíc euro, tedy asi 880 tisíc korun.
Lotus 2-Eleven - placka za pár šupů
Žádná novinka říkáte? Máte pravdu, Lotus představil svoji dostupnou závodní placku přesně před rokem na autosalonu v Ženevě. Letos se ale vrátil na místo činu, aby světu ukázal, že závodit se dá opravdu levně.