TH!NK za sebou nemá lehký život. Společnost s tímto názvem byla založena roku 1999, ale její kořeny jsou mnohem dále, Vývoj mikrovozu, který nese název TH!NK city můžeme stopovat až do 70. let, avšak komerční provoz se datuje spíše od devadesátých let.
V roce 1994 například jezdily tyto vozy, tehdy ještě zvané PIV2 na olympiádě v Lillehammeru. Roku 1999 koupil společnost, finačně vyšťavenou drahým vývojem, Ford. Pod jeho křídly se malá norská automobilka dostala až za hranici 1000 prodaných vozů ročně, Ford ale očekával více. Proto se roku 2003 rozhodl neprosperující firmy zbavit. Jistě za to mohou i změny v kalifornské legislativě, kam se plno těchto vozů vyváželo.
Od tohoto roku jde automobilka z problému do ještě většího. Snaží se sice produkovat nové vozy, jakými je například mikrobus TH!NK Public, ale švýcarský kupec nemá na financování vývoje dost peněz, automobilka začíná krachovat. Roku 2006 je na ni uvalena nucená správa.
To ale přispěchala norská investiční skupina inSpire a potápějící se loď dostala zpět na břeh. Dnes je tato malé elektromobily vyrábějící firma zpět a představuje nový model Ox.
Jde o ukázku nového pětimístného vozu, který stojí na velmi přizpůsobivé platformě, která dovolí velké množství variací karoserií. Dnes tak sice vidíme MPV, zítra však automobil může vyrobit třeba kupé nebo malý sedan. V rámu mohou být zbudovány buď větší, ale zato levné sodíkové baterie, což napříkad v MPV nevadí, nebo dražší, zato však menší Li-Ion baterie, což je vhodné u kupé.
Pod kapotou je motor o výkonu 60 kW, tedy asi 82 koní. Z klidu na stovku dotlačí tento koncept za 8,5 sekundy a jede až 200 kmh. Dojezd se pohybuje až do 250 km. Hmotnost je únosných 1500 kg.
TH!NK Ox - myslete elektricky
Zmrtvýchvstání. Jinak nemůžeme nazvat návrat malé automobilky TH!NK na trh. Po letech problémů je zpět a přináší zajímavý, pro změnu elektrický koncept. Na výrobu ale na rozdíl od konkurence můžete vzít jed.