Fiat Bravo Eko - trocha ekologie pro Itala

Bravo | foto: Fiat Group

Fiat připravil pro svůj model nižší střední třídy Bravo ekologickou verzi Eko pack. Díky ní i při údajně nezměněné dynamice dokáže srazit o nějaké to deci spotřebu. Jde na to naprosto tradičním způsobem.

Downsizing, tedy zmenšování objemů při zachování výkonu, vládne dnešnímu automobilovému světu. Nevyhýbá se ani Fiatu, ten je naopak jeho velkým zastáncem a průkopníkem.

Nyní se rozhodl nahradit starší agregáty 1,9 Multijet za modernější 1,6 Multijet ve svém modelu Bravo. Konkrétně půjde o 1,9 s výkonem 120 koní, kterou nahradí stejně výkonný, avšak menší agregát s nižší spotřebou paliva, v kombinaci o 0,4 litru.

Do nabídky se však dostane ještě slabší 1,6 o výkonu 105 koní. I ta nabídne dostatečné dynamické parametry. V nabídce ale bude i takzvaný Ekopack.

Ekopack nabídne totéž, co Bluemotion u Volswagenu, budete si moct připlatit absolutně nevratnou sumu za to, aby váš vůz byl úspornější. A musím říct, že čísla jsou to docela zajímavá, kombinovaná spotřeba 4,5 litru není k zahození.

Automobilka se dušuje, že dynamické parametry tímto zásahem neutrpí, o čemž ale trochu pochybuji. Už jen kvůli tomu, že součástí ekologického balíčku je prodloužení některých převodů.

Další změny jsou klasické – zlepšená aerodynamika a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

 

  1,6 MultiJet 16v
105 koní
1,6 MultiJet
16v 105 koní + Eko pack
1,6 MultiJet 16v
120 koní
Max. rychlost (km/h) 185 185 193
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,3 11,3 10,5
Spotřeba - město (l/100 km) 6,3 5,8 6,3
Spotřeba - mimo město (l/100 km) 4,1 3,8 4,1
Spotřeba - kombinace (l/100 km) 4,9 4,5 4,9
emise CO2 (g/km) 129 119 129

 

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy