Audi RS6 Avant

RS6 Avant | foto: Audi

Výjimečné výkony a nekompromisní dynamika - tak by se v krátkosti dalo představit asi nejrychlejší velkosériově vyráběné kombi na evropském trhu. Ano, jde o nové Audi RS 6 Avant, které je prošpikováno technologiemi z motoristického sportu, se kterým má Audi zkušenosti

jak ze seriálu vytrvalostních závodů, tak ze seriálu DTM.

Pod kapotu nového Audi RS6 Avant se dostává nově vyvinutý vidlicový desetiválec V10 s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním nenzínu FSI. Jeho výkon je pochopitelně přenášen stálým pohonem všech kol quattro, a tak se nové Audi RS 6 Avant řadí na špičku i ve srovnání s výkonnými vozy konkurence. Výkon motoru je pěkných 426 kW (580 koní), přičemž točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm. Při jízdě tímto vozem tak posádka zažívá opravdu nevšední zážitky a pocit síly a dynamiky. Navzdory tomu však dokáže Audi RS 6 Avant nabídnout také nevšední komfort jízdy a další benefity, zpříjemňující používání tohoto vozu pro každodenní ježdění.

Motor V10 s dvojitým přeplňováním zrychlí Audi RS6 Avant z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy, v rozletu však vůz zastaví elektronický omezovač, nastavený na obligátních 250 km/h. Volitelně je ale možné tuto hodnotu zvýšit na 280 km/h. O přenos síly motoru na pohon quattro se stará šestistupňový automat tiptronic s možností ručního řazení rychlostních stupňů. Nová verze převodovky patří mezi převodovky s velmi rychlou změnou převodového stupně a je navržena tak, aby umožňovala plně sportovní jízdu a přitom byla schopna přenést mohutný točivý moment motoru na kola. Pohon všech kol quattro navíc nabízí výjimečnou trakci, protože na zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svozností.

Partner pro dynamickou jízdu - sportovní podvozek

S motorem V10 FSI je perfektně sladěn také sportovní podvozek vozu. Kapalinovo-mechanický systém nazvaný DRC (dynamické řízení podvozku) nastavuje tuhost pružin podle rychlosti jízdy, ale k dispozici je ve třech stupních nastavitelný útlum tlumičů. Vůz je standardně dodáván s hliníkovými koly o průměru devatenáct palců, přičemž volitelně můžete zakoupit také kola o průměru 20 palců. Za disky kol se ukrývají výkonné brzdy, které nezapřou svůj původ z motoristického sportu; volitelně můžete žádat i keramické brzdové kotouče, a to jako pro přední, tak pro zadní nápravu.

Jako všechny modely Audi RS, vyvíjené a vyráběné společností quattro GmbH, je také nové Audi RS 6 Avant synonymem pro nekompromisní sportovní vlastnosti, výkon a elegantní styling, pro exkluzivitu a špičkovou kvalitu.

Již tradicí se pro Audi stalo spojení dynamiky konceptu RS s vysokou užitnou hodnotou vozu s karoserií kombi. Již první Audi RS 2 z roku 1993 bylo vyrobeno exkluzivně pouze jako model Avant, a zákazníci stále oceňují tento elegantní a přitom praktický a funkční typ karoserie.

Také nové Audi RS 6, bude nejprve k dispozici jen ve verzi Avant, a bude nabízet nepřekonatelnou kombinaci výkonu 426 kW (580 koní) a zavazadlového prostoru o objemu až 1660 litrů. Počátek prodeje modelu Audi RS 6 Avant je naplánován na duben 2008; v Německu bude jeho cena začínat na 106 900 euro s daní.

Zdroj: Audi

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy