Bugatti Veyron, do minulého týdne nejrychlejší sériové auto všech dob, se na autosalonu ve Frankfurtu stalo ještě rychlejším. Speciální edice Pur Sang však nejde mimořádným koňovým přídělem, o kterém se již delší dobu spekuluje, ale postupuje cestou odtučňovací kůry.
Leštěný hliník a karbon na karoserii, které nejsou překryty žádným lakem, toť nejvýraznější znaky toho, že se vám v zrcátkách právě zjevilo nejrychlejší Bugatti všech dob. 1001 koní a k tomu o metrák nižší váha oproti standardnímu Veyronu. Přesná čísla nebyla zveřejněna, Veyron však váží 1888kg. Oficiálně neoficiální maximální rychlost 407 km/h tak může být překonána, pokud k tomu nějaký z majitelů svolí.
Pur Sangů se totiž vyrobí pouhých 5, slovy pět. Odlehčený Veyron tak má šanci na to, stát se jedním z nejexkluzivnějších vozů dneška.
Tomu odpovídají i prodeje. Všech pět kousků zmizelo během jediného dne. Bugatti se tak podařilo za 24 hodin utržit 7 milionů euro, v přepočtu téměř 200 milionů korun. Pro srovnání, taková Škoda utrží denně přibližně 600 milionů a na konto Toyoty denně dojde od zákazníků kolem deseti miliard korun. Na druhou stranu, ani u Škody, ani u Toyoty se nebude jednat o sumy za 5 prodaných vozů...
Když už jsme u těch zajímavostí. Výroba Veyronů se bude pohybovat v řádů třech set exemplářů. Pokud jeden z nich havaruje takovým způsobem, že bude neopravitelný, cena všech ostatních kousků stopne přibližně o 5%. Jinými slovy, koupíte-li si nový exemplář za 37 milionů korun, a dva jiné kousky se zničí zničí, stoupne cena vašeho vozu na téměř 41 milionů. To je docela slušná motivace k tomu, aby majitelé - spekulanti začali sabotovat ostatní vlastníky.