Jak předejít defektu?

Panda Aria | foto: Fulda

Pneumatiky vašeho vozu jsou jako vaše boty. Určitě nechodíte ve špinavých, sešlapaných a prasklých botách. Kupujete si proto nové, opravujete poškozené a poctivě leštíte jejich povrch. V lepším případě si je dokonce leštit necháváte. Chováte se tak i k pneumatikám?

K poškození pneumatik dochází povětšinou při nehodách nebo při brzdných manévrech jim předcházejících. Ale největší počet poškozených plášťů má na svědomí podle údajů společnosti Barum Continental lidská lhostejnost. Ta je totiž příčinou špatného tlaku vzduchu v pneumatikách, čímž dochází k vyššímu opotřebení, horším jízdním vlastnostem vozu či zbytečným defektům, roztržením pláště a poškozením jeho konstrukce.

Tlak v pneumatice předepisuje výrobce vozu, tak se ho držte. Pokud máte na voze jiné pneumatiky, měly by být dodatečně výrobcem schváleny, jinak můžete čekat komplikace při STK či jednání s pojišťovnami v případě nehody. Správné nahuštění kontrolujte každých 14 dní a vždy na studené pneumatice. Nejezděte bez čepiček! Tím není myšlena vaše kšiltovka, ale ochrana ventilku před prachem a nečistotami. Před jízdou zkontrolujte obutí vozu alespoň rychlým pohledem.

Zmíněné čištění není jen o vzhledu vozu, ale o trvanlivosti plášťů. Zvláště je nutné očistit před uložením zimní pneumatiky od soli. Nikdy nepoužívejte čistící přípravky obsahující olej, ale pouze vodu s rozpuštěným mýdlem. Pokud už nemáte sil a rozhodnete se pro čištění tlakovou vodou, pamatujte, že bezpečná vzdálenost trysek je minimálně 20 cm!

Co se týče skladování, vždy ukládejte k sezonnímu odpočinku gumy očištěné. A jak se mají skladovat, aby nedošlo k jejich poškození? Rozhodující je, zda jsou na disku nebo bez něj. Gumy s diskem můžeme položit na sebe bočnicemi nebo zavěsit. Gumy bez disku musí stát bez zatížení na běhounu a doporučeno je jejich postupné otáčení.

foto: Fulda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy