Německý sportovní vůz - Artega GT

GT | foto: Artega

Nová značka vozů, Artega, je připravena představit veřejnosti prototyp svého prvního modelu, který je již takřka připraven do výroby. Cílem společnosti Artega je vyvíjet a vyrábět malé série sportovních vozů nevšedních tvarů.

Společnost Artega založila skupina vývojových pracovníků dodavatele elektronických přístrojů a sídlí v městě Delbrück v Německu v Severní Porýní-Vestfálsku. Artega není vázána minulostí a a na autosalonu v Ženevě poprvé představila veřejnosti své smělé plány v oboru návrhu sportovních vozů.

Nová Artega GT kombinuje apel na emoce a vysokým výkonem sportovního vozu s definicí atributů sportovně-cestovního vozu. Při vývoji vozu byly brány v potaz tyto priority:

Výrazný design
Renomovaný designér Henrik Fisker navrhl proporce vozu s bezprecedentní čistotou. Vůz je široký, plochý a kompaktní. S ohledem na omezené vnější rozměry vozu je interiér překvapivě rozměrný a důsledně využívá veškerý dostupný prostor. Proto je ve voze místo nejen pro dva dospělé cetující, ale také pro jejich zavazadla - a jako volitelná výbava může být namontována ještě jedna sedačka pro dítě.

Agilita, dynamika a bezpečnost
Klíčovými parametry při vývoji modelu Artega GT byly konstrukce o nízké hmotnosti a vysoké tuhosti. Velkomyslně rozměrná hliníkový kostra vozu ladí s karoserií, vyrobenou z kompozitních materiálů, vyztužených uhlíkovými vlákny. Díky tomu bylo dosaženo vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem vozu. Komponenty té nejvyšší kvality pocházejí od Volkswagen Group a díky vzadu uloženému motorutak vůz získává špičkový výkon. Pohonná jednotka V6 je špřažena se sekvenční převodovkou s přímým řazením. Speciálně vyvinutý pomocný rám motoru byl jako mkompaktní modul vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Aktivní jízdní dynamika je nedílným prvkem modelu GT, a tak pasažéry v případě havárie chrání výjimečně efektivní části karoserie, určené k absorbci energie při nárazu.

Vhodnost k cestování
Vývojový tým přikládal velkou důležitost aspektu zohlednění pohodlí pasažérů. Proto je ve voze množství odkládacích prostor a dvě oddělení, určená pro přepravu zavazadel. To je u vozů těchto rozměrů a této kategorie zcela neobvyklé. Klíčem k tak výjimečné prostornosti bylo rozhodnutí o horizontální zástavbě motoru do zadní části vozu.

Ovládání
Zkušenosti elektronických specialistů umožnily nabídnout široké spektrum inovativních ovládacích prvků a informačních systémů pro řidiče. Ve výbavě je několik senzorů, monitorujících nejrůznější funkce a stav vozu, unikátní dvojitý přístroj, zobrazující okamžitou rychlost a otáčky, a také zcela nová podoba interiéru reprezentuje nevšední výbavu nového modelu Artega GT.

Do konce roku 2007 vyroste v Delbücku špičková továrna, ve které se bude vyrábět model Artega GT a v budoucnu i další modely. V této nové továrně se budou vyrábět jednotlivé komponenty, bude zde probíhat finální montáž vozů a také zde bude předváděcí a prodejní centrum značky Artega, které umožní reagovat na nejrůznější přání potenciálních zákazníků stran výbavy a doplňků vozů.

Nová Artega GT není jen konceptem. Dokumentuje rodící se úmysly značky nabízet ucelenou modelovou řadu vozů, navržených pro dlouhodobé užívání a také patřit mezi hlavní světové výrobce sportovních vozů. Cílem výrobce malých sérií vozů bývá oslovit vybranou skupinu automobilových nadšenců, kteří oceňují nápady, odlišující se od běžné produkce a tvořící tak výjimky, které neuspokojují běžné, velkosériové modely.

Artega nehodlá s ostatními výrobci soupeřit, hodlá však svou nabídkou obohatit svět sportovních vozů.

Foto: Artega

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy