Nový Ford Mondeo oficiálně + Fotografie

Mondeo | foto: Ford Motor Company

Ford dnes vpustil do světa první oficiální informace s fotografiemi nového Mondea, které zažije svoji premiéru na autosalonu v Ženevě. Ford se rozhodl pro dramaticky zcela nový design nové generace Mondea.

Nové Mondeo má být kombinací stylu, dynamiky a nových technologií, které mají navázat na úspěchy svých předchůdců, jenž se v každé generaci pohybovali do TOP 10 v úspěšnosti prodeje. Přes čtyři miliony těchto oblíbených modelů bylo vyrobeno v továrně Genk a z toho 1,5 milionů bylo prodáno přímo ve Velké Británii.

Nové Mondeo se bezpochyby zařadí do rodiny Ford, kde se utváří nová podoba výrobní řady této značky. Je poslední v nové řadě pokročilého výrazu Fordu s tzv., "kinetic design".  Zřetelné změny ovlivnily předek vozu, kde se přední světlomety opět protáhly do stran, přední mřížka chladiče navazuje na vystouplý prolis motoru, čímž Ford ideálně zvládl kombinaci robustnosti a elegance. Na nárazníku je další velká mřížka, která se ze široka "usmívá" vedle mlhových svítilen. Ford si na novém Mondeu vyhrál s chromovým dekorem, když použil na obrysy mřížek chromové lišty, stejně tak na boční linii dveří kolem skel. Robustní boční linie se táhne ke zvýšené zádi, kde je elegantně zabudované ve víku kufru třetí brzdové světlo. Boky vozu ještě více dominují se silně vystouplými blatníky. Zadní svítilny jsou také navrženy tak, aby odrážely ještě lepší pocit výborné kvality.    

Prostorný interiér je také ovlivněn stylem "kinetic design". Řidič zde bude mít maximum pohodlí, které skýtá inteligentní umístění ovládacích prvků, pěkně řešenou střední konzolu, kterou po řidičově pravé straně zakončuje sympatická opěrka. Interiér bude vybavený změkčenými materiály na dotyk, příjemně osvětlené prvky, což naznačuje úroveň kvality.

Ford nabídne zákazníkům samozřejmě několik úrovní výbavy, ale v základní najdeme například Electronic Stability Programme (ESP), Ford Easyfuel, Thatcham Cat. 1 alarm, klimatizace, světla  "follow-me-home", palubní počítač a MP3 přípojka.

Mondeo se představí v Ženevě ve verzi jak čtyř dveřové, tak i pěti, tedy kombi. Každá varianta bude k dostání v provedení standard pro rodinu a obchod Edge, dále Zetec, a nebo nevyšší úroveň luxusu a technologie Ghia a Titanium X.

Vlajková loď by měla nabídnout maximální cit pro detail. Ghia bude opět reprezentovat klasický luxus,  kde budou do designu vstupovat chromové doplňky a dřevěné dekory. Verze Titanium bude spíše oslovovat více současné klienty, kde bude určovat hodnoty současná nejmodernější technologie. 

Nová technologie zasáhne do života řidiče více, než kdy v předchozích generacích Mondea. Řidič už nebude potřebovat klíče k otevření vozidla a ani ke startu. Startovat se bude s tzv. "Ford Power", tedy startovacím tlačítkem. Nová bude i palubka, tedy Ford "Convers+" Human Machine Interface (HMI), nový tempomat s kontrolou před vozem a monitorovací systém tlaku pneumatik. Dále pak systém vyvinutý Fordem, Easyfuel systém, který rozpozná, zda nechcete zasunout při tankování do hrdla špatnou tankovací pistoli. Ford tento systém navrhnul tak, že systém umožní zasunutí jen správné pistole do hrdla tankovacího vstupu.

Nová generace Mondea by měla disponovat vynikajícími jízdními vlastnostmi, které nabízejí dynamiku, minimální hluk a jízdu bez vibrací a chvění.

Nové Mondeo bude k dispozici jako tradičně s velkým výběrem jak benzínových, tak dieselových motorů:

1.8-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 100 k nebo 125 k s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Verze s výkonem 125 k může být ve výběru také s 6ti stupňovou převodovkou.
2.0-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 140 k s 6ti rychlostní převodovkou
2.0-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 130 k a novou automatickou 6ti stupňovou převodovkou Durashift
1.6-litrový Duratec Ti-VCT benzínový motor s výkonem 110 k nebo 125 k a 5ti stupňovou manuální převodovkou
2.0-litrový Duratec HE benzínový motor s výkonem 145 k s manuální 5ti stupňovou převodovkou  Durashift
- Nový 2.3-litrový Duratec HE čtyřválcový benzínový motor s výkonem 161 k s automatickou 6ti stupňovou převodovkou Durashift 

Foto: Ford Motor Company

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy