Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Světová premiéra zbrusu nového GR 86 | foto: Toyota

Netrpělivě očekávané zbrusu nové GR 86 se dnes představilo ve světové premiéře na společné akci firem TOYOTA GAZOO Racing a Subaru Corporation. Nejnovější zástupce z nabídky sportovních vozů od Toyoty doplňuje portfolio vozů GR po boku široce uznávaných modelů GR Supra a GR Yaris jako třetí globální model s označením GR.

Od původního GT86, které bylo uvedeno v roce 2012 a pro nějž se doposud rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků z celého světa, zdědilo nové GR 86 klíčové charakteristiky přinášející ryzí potěšení za volantem. Očekává se, že bude nejlehčím čtyřmístným kupé v daném segmentu, a to díky intenzivnímu zaměření na snižování hmotnosti, jako jsou např. hliníková střecha nebo panely karoserie.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

GR 86 výkonově překonává předchůdce díky novému lehkému plochému čtyřválci s protiběžnými písty, jehož zdvihový objem narostl na 2,4 litru.

Světová premiéra zbrusu nového GR 86 | foto: Toyota

Svými rozměry se nové GR 86 prakticky nijak neliší od GT86, a tak si nový model zachoval nízké těžiště ve prospěch mimořádné agility. Ve srovnání s GT86 se také přibližně o 50 % zvýšila torzní tuhost v zájmu ještě ostřejšího handlingu a preciznosti řízení.

Světová premiéra zbrusu nového GR 86 | foto: Toyota

Výsledkem zapojení do motoristického sportu jsou nově vyvinuté funkční aerodynamické prvky, jako např. vzduchové kanály na přídi vozu nebo boční nástavce prahů, napomáhající GR 86 k parametrům handlingu a stability, které by měly být nejlepší v dané třídě.

Světová premiéra zbrusu nového GR 86 | foto: Toyota

Světová premiéra zbrusu nového GR 86 | foto: Toyota

Zbrusu nové GR 86 bude uvedeno na evropských trzích. Další podrobnosti budou zveřejněny ještě v letošním roce.

Předběžné technické parametry
Délka: 4 265 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 310 mm
Rozvor: 2 575 mm
Hmotnost: 1 270 kg
Motor: plochý čtyřválec s protiběžnými písty, DOHC
Zdvihový objem: 2 387 cm3
Hnací ústrojí: motor vpředu, pohon zadních kol
Zavěšení kol: vpředu - vzpěry McPherson, vzadu - dvojité lichoběžníky
Brzdy: odvětrávané kotoučové
Pneumatiky: 215/40 R18

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy