Model, o kterém dnes mluvíme, nese na svém výrobním štítku číslo 40, a nyní směřuje do Californského Monterey, kde bude v polovině srpna prodán formou aukce. Vůz byl dodnes v rodinném vlastnictví a od roku 1983 odpočíval zastrčený v garáži. Ferrari Daytona se poprvé objevila v roce 1968 na autosalonu v Paříži, přičemž verze Spider byla k dostání o rok později. Model nese jméno podle slavného Floridského okruhu v Daytoně, na kterém získávaly vozy Ferrari četná vítězství. Za designem vozidla nestojí nikdo jiný než slavný Pininfarina.
Zpočátku nebyl vůz příliš úspěšný, protože měl motor uložený vpředu, ale konkurovat měl vozu Lamborghini Miura s lepším rozložením váhy díky motoru umístěném uprostřed. Pohon obstarával vidlicový dvanáctiválec o objemu 4,4 litru, osazený šesticí karburátorů Weber poskytujících výkon 352 koní, zrychlení z 0-100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 280 km/h.
Číslo 356 v názvu znamenal objem jednoho válce v krychlových centimetrech a číslo čtyři za lomítkem počet vačkových hřídelí. Vůz mohl při couvání dosáhnout rychlosti až 110 km/h! Není divu, že mu po řadu let patřil titul nejrychlejšího silničního vozu světa.