Z Azteka se totiž postupem času stal spíše neoblíbený a vzhledově kontroverzní vůz, kterému se dostalo jen málo ocenění ze strany veřejnosti. Přitom si dala firma Pontiac s jeho vývojem poměrně hodně práce a vedení chtělo, aby se v něm majitelé cítili co nejlépe.
Jeho převratná koncepce tak přišla s hned několika zajímavými řešeními. Mezi ně patřilo například zadní dvoudílné víko kufru, na jehož spodním díle se dalo celkem pohodlně posedět a bylo vybaveno i držáky na několik nápojů.
Jenže technické vychytávky nejsou vše a aby se vykompenzoval nepříliš povedený vzhled Azteka, v nabídce příplatkové výbavy se kupříkladu ocitla nafukovací matrace přesně padnoucí do zavazadelníku (s vymontovanými sedačkami). Kdo by nechtěl obří matraci v kufru, mohl si za příplatek dokoupit stan, který se připevnil na záď vozu a z auta se tak rázem stal ideální společník na kempování. Loketní opěrka mezi předními sedačkami zas suplovala chladicí box, který šel vyjmout a odnést.
Pontiac navíc Azteka vyvíjel i pro mladší obyvatele USA, tudíž do jeho výbavy zakomponoval různé další prvky. V sekci příplatky tak nechyběl audiosystém Pioneer s ovládacími prvky i v kufru. Díky tomu se dala z auta dala udělat pojízdná diskotéka například někde na pláži. Bohužel, tím však pozitiva auta končí, největší tragedií bylo zpracování auta a i vzhled. Základem Azteka je totiž Pontiac Montana, což je dříve v Evropě prodávané MPV Opel Sintra.
Právě model Montana se chlubil špatným zpracováním, častými poruchami a celkovým nekvalitním dojmem. Produkce Azteku proto probíhala jen v letech 2001 až 2005 a pod jeho kapotou se objevil jediný motor – 3.4 litrový benzínový šestiválec s výkonem 185 koní a 286 Nm spojený se čtyřstupňovým automatem. Za příplatek se pak dala koupit čtyřkolka s označením Versatrak.
Ta v případě detekce prokluzu předních kol připojila i pohon zadní nápravy, přičemž ta měla být náhražkou samosvorného diferenciálu. Podle slov GM se měl Aztek umět vyhrabat z terénu pouze jedním ze čtyř kol, ale zda to v reálu fungovalo, to nevíme.
GM tak sice byl zakladatelem kategorie crossover, jenže model Aztek byl pro veřejnost moc ošklivý a hlavně v některých oblastech nekvalitní. Výsledkem tedy bylo, že za osm let se produkce zastavila na 120 tisíci kusech.