Firmu založil temperamentní argentinský Ital, závodník, který byl za účast na neúspěšném atentátu na prezidenta Peróna odsouzen k doživotnímu vyhnanství. Usadil se v Itálii, zabýval se obchodem, a později stavbou závodních a sportovních vozů, nesoucích jeho jméno. První "sériové" auto - dvoumístné kupé Vallelunga - se narodilo roku 1965. Následovaly typy Mangusta, Panthera, sedany Deauville a Longchamp.
Pak se na čas stal majitelem značky americký Ford; od něho firmu koupil zpět Alejandro De Tomaso, jenž k ní přikoupil i firmu Maserati. V roce 1989 byl ale nucen odprodat Maserati italskému Fiatu. Následujícího roku byla v Turíně představena modernizovaná verze kupé Pantera designera Marcella Gandini, v Ženevě 1993 pak nové supersportovní kupé Guará, na podzim téhož roku i otevřená verze s karoserií Barchetta.
Guará má typický rys vozů De Tomaso - páteřovou nosnou rouru. Podélně před zadní nápravou umístili nepříliš upravený motor BMW V8 3982 cm3 (224 kW, největší rychlost 270 km/h). Za poslední dva roky vyrobila firma pouze 15 kusů Guará; v Turíně 1996 představila úplně nový typ 2 + 2místného kupé Biguá se střechou typu targa. Po skrytí zadní části střechy vznikne otevřený spider.
V současnosti je Alejandro De Tomaso jediným exotickým italským výrobcem automobilů, jenž se může pyšnit přívlastkem "nezávislý".
Během následujících pěti let továrna v Modeně předpokládá vyrobit na 20 000 automobilů s celkovým obratem 350 miliónů EURO.
De Tomaso chce prohloubit existující spolupráci s ruskou automobikou UAZ. V plánu je stavba nové továrny ve městě Cutro, v provincii Crotone, kde se budou vyvíjet terénní vozy 4x4. Tuto aktivitu podpoří také partner ENI Sud (ENI Group).
UAZ, již tradiční ruský výrobce terénních vozů 4x4, v současnosti patří do skupiny "Severstal, tedy jedné z předních hutních společností.
Je to první významná evropská operace po pádu Berlinské zdi, která se zaměřuje na tzv. Off Roady.
Dohoda mezi De Tomaso a UAZ je skutečně velkým projektem. Směřuje k vývoji a prodeji SUV automobilu "Simbir" do celé Evropy.
V současnosti Alejandro De Tomaso spolupracuje s novými partnery, kteří mu pomohli připojit jeho značku k Maserati, Guzzi a dalším výrobcům automobilů.
Pilně se pracuje na nových modelech "Pantera" a "Vallelunga", které budou v sobě opět odrážet posleství, jenž vyžadují fanoušci této exotické automobilky.
Foto: De Tomaso Modena S.p.a.
Historie: De Tomaso - malosériový výrobce aut
Modenská značka De Tomaso stojí na čestné čtvrté příčce italské hitparády supersportovních vozů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Halinu Pawlowskou zradilo zdraví: Jaká je prognóza na následující měsíce?
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Počasí: Zimu do Česka přinesla tlaková níže Caetano. Co od ní můžeme čekat?
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?