Historie: De Tomaso - malosériový výrobce aut

Pantera | foto: De Tomaso Modena S.p.a.

Modenská značka De Tomaso stojí na čestné čtvrté příčce italské hitparády supersportovních vozů.

Firmu založil temperamentní argentinský Ital, závodník, který byl za účast na neúspěšném atentátu na prezidenta Peróna odsouzen k doživotnímu vyhnanství. Usadil se v Itálii, zabýval se obchodem, a později stavbou závodních a sportovních vozů, nesoucích jeho jméno. První "sériové" auto - dvoumístné kupé Vallelunga - se narodilo roku 1965. Následovaly typy Mangusta, Panthera, sedany Deauville a Longchamp.

Pak se na čas stal majitelem značky americký Ford; od něho firmu koupil zpět Alejandro De Tomaso, jenž k ní přikoupil i firmu Maserati. V roce 1989 byl ale nucen odprodat Maserati italskému Fiatu. Následujícího roku byla v Turíně představena modernizovaná verze kupé Pantera designera Marcella Gandini, v Ženevě 1993 pak nové supersportovní kupé Guará, na podzim téhož roku i otevřená verze s karoserií Barchetta.

Guará má typický rys vozů De Tomaso - páteřovou nosnou rouru. Podélně před zadní nápravou umístili nepříliš upravený motor BMW V8 3982 cm3 (224 kW, největší rychlost 270 km/h). Za poslední dva roky vyrobila firma pouze 15 kusů Guará; v Turíně 1996 představila úplně nový typ 2 + 2místného kupé Biguá se střechou typu targa. Po skrytí zadní části střechy vznikne otevřený spider.

V současnosti je Alejandro De Tomaso jediným exotickým italským výrobcem automobilů, jenž se může pyšnit přívlastkem "nezávislý".

Během následujících pěti let továrna v Modeně předpokládá vyrobit na 20 000 automobilů s celkovým obratem 350 miliónů EURO.

De Tomaso chce prohloubit existující spolupráci s ruskou automobikou UAZ. V plánu je stavba nové továrny ve městě Cutro, v provincii Crotone, kde se budou vyvíjet terénní vozy 4x4. Tuto aktivitu podpoří také partner ENI Sud (ENI Group).

UAZ, již tradiční ruský výrobce terénních vozů 4x4, v současnosti patří do skupiny "Severstal, tedy jedné z předních hutních společností.

Je to první významná evropská operace po pádu Berlinské zdi, která se zaměřuje na tzv. Off Roady.

Dohoda mezi De Tomaso a UAZ je skutečně velkým projektem. Směřuje k vývoji a prodeji SUV automobilu "Simbir" do celé Evropy.

V současnosti Alejandro De Tomaso spolupracuje s novými partnery, kteří mu pomohli připojit jeho značku k Maserati, Guzzi a dalším výrobcům automobilů.

Pilně se pracuje na nových modelech "Pantera" a "Vallelunga", které budou v sobě opět odrážet posleství, jenž vyžadují fanoušci této exotické automobilky.

Foto: De Tomaso Modena S.p.a.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy