Této události nicméně předcházelo obrovské množství práce: zbourání a přestavba (za pět měsíců od dubna do září 1933) montážních závodů automobilky v Quai de Javel. Tyto závody byly přestavěny na velký komplex, ve kterém se pod prosklenou kanceláří André Citroëna nacházely dvě paralelní montážní linky o délce 250 metrů. Výrobní kapacita této nové továrny byla tisíc vozů denně.
Ani během stavebních prací nebyla přerušena výroba a z montážních linek i nadále sjíždělo 250 vozů denně. Dne 12. března 1933 nastoupil do automobilky Citroën tehdy čtyřicetiletý inženýr André Lefèbvre a přinesl si sebou bohaté zkušenosti z automobilek Voisin a Renault.
Tohoto muže si vybral André Citroën, jak bylo jeho zvykem, aby využil jeho skvělých technických znalostí k rychlé návratnosti investice vložené do výstavby nového závodu a také proto, že chtěl získat náskok před konkurencí a nabídnout zákazníkům „již dnes automobil budoucnosti“. Lefèbvre přinesl projekt modelu Traction Avant, tedy projekt, který André Citroëna přiměl k dočasnému přerušení rozvoje jeho dalšího nápadu - malého vozu pro širokou veřejnost s motorem se dvěma vodorovně uloženými válci: z tohoto nápadu časem vznikl slavný model 2 CV, který však představili až nástupci André Citroëna.
Na konci března 1933 je rozhodnuto: model Traction Avant musí být představen na Autosalónu v příštím roce.
Od zahájení projektu do vyrobení prvního kusu neuplyne ani 18 měsíců (oproti obvyklým 60 měsícům).
Lefèbvre se obklopil týmem specialistů, z nichž nejvýznamnější byl Flaminio Bertoni, průmyslový návrhář, malíř, sochař a vynálezce. Bertoni byl důstojným žákem Leonarda da Vinci, měl cit pro linie, aerodynamičnost a tvary a vytvořil dokonalý avantgardní design modelu Traction. První model vozu Traction vyrobil z plastelíny a ukázal ho André Citroënovi (a jeho žene Giorgině), který jej nadšeně schválil. A tak, 24. března 1934 byl model Traction Avant 7 hotov: od té doby se na několik dalších let stal tento model synonymem společnosti Citroën a naopak. Vůz měl revoluční karosérii (byl to mimo jiné vůbec první vůz bez stupačky), čtyřválcový řadový motor 1303 cm3, dosahoval maximální rychlosti 100 km/h, byl vybaven třístupňovou převodovkou, předními a zadními bubnovými brzdami, předními a zadními tlumiči s torzními tyčemi, nezávislým zavěšením předních kol a samozřejmě, jako první sériově vyráběný vůz, měl hnanou přední nápravu.
Model Traction se vyráběl až do roku 1957 v různých modelových řadách (model „11“, „15“ či 9 prototypů 22 CV s osmi válci do V a maximální rychlostí 140 km/h). Do jeho nahrazení dalším slavným modelem automobilky Citroën, modelem DS, který byl rovněž dílem Lefèbvrea a Bertoniho, se vyrobilo celkem 758 948 vozů řady Traction.
Citroën ČR
1934: zrození modelu Citroën Traction Avant
Dne 24. března 1934 byl model Traction Avant představen nejvýznamnějším prodejcům vozů značky Citroën a první zákazník si tento vůz odvezl 7. května téhož roku.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Počasí: Zimu do Česka přinesla tlaková níže Caetano. Co od ní můžeme čekat?
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?