Z průkopnických let spalovacích motorů stojí za zmínku Bugatti 13 z roku 1910. Jedná se o nejstarší dochované Bugatti na světě.
Z automobilů pocházejících z území dnešní České republiky byste určitě neměli minout Pragu Alfa 5/15 HP z roku 1913 s motorem o objemu 1130 ccm a výkonem, jak už napovídá název, 11 kW (15 k).
Příznivce mladoboleslavské automobilky pro změnu zaujme Laurin & Klement RK/M rovněž z roku 1913. V roce 1921 však byl jeho původně pětilitrový motor vyměněn za závodní agregát, s nímž dokázala „Laurinka“ uhánět rychlostí až 125km/h.
Původně motocyklovou značkou je Jawa a její model 750 pocházející z poloviny třicátých let. Pod kapotou našel své místo dvouválec o objemu 745 ccm a výkonu 18,5 kW (26 k).
Mercedes Benz W154 upoutá zejména příznivce závodních vozů předválečných let. Dle mnohých odborníků je tento Mercedes považován za vůbec nejlepší závodní auto všech dob.
Vlastence a milovníky Československa za první republiky určitě potěší Tatra 80, se kterou od roku 1935 jezdil první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
Neméně významná je ale i první Tatra poválečného období – model 87. S ním cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli takřka celou Afriku a Jižní Ameriku.
Nejnovějším čtyřkolovým exponátem muzea je Škoda Superb V6 2.8 Václava Klause, kterému sloužila zejména v letech 2003-2005 a o níž pan prezident prohlásil legendární větu, že „trochu drncá“.
Kompletní galerii si můžete prohlédnout zde.
Národní technické muzeum je otevřeno každý den kromě pondělí v době 10-18 hod. Základní vstupné činí 170 Kč, zlevněné 90 Kč. Pokud si budete chtít pořídit vlastní fotografie, počítejte s další stokorunou.