Tenkrát nejoblíbenější německé kupé, fandové překřtili na tzv. „bavorský expres“. Ihned po představení řady 6 s označením E24 na Ženevském autosalonu v roce 1976 se toto kupé stalo cílem sportovních řidičů a nadšenců Bmw, po celou dobu produkce zůstalo populární, až do ukončení výroby v roce 1989. Celkový počet prodaných kusů se zastavil na číslici 86 216.
Jako první se začala prodávat verze 630CS s šestiválcovým motorem o objemu tři litry a karburátorem, ten měl výkon 132kW a cenu 40 000 marek. Později přišla 633CSi s výkonem 147kW / 200 k, ta dokázala překročit rychlost 200km/h.
Výkonové posílení přišlo vzápětí, v roce 1978 s typem 635Csi, zde byl výkon vyladěn na 160kW / 218PS při 5200 ot/min, zrychlení zvládlo za 7,7 vteřin na 100km/h, hmotnost 1,5 tuny a cena 61 300 marek. Těchto vozů se vyrobilo z celé řady nejvíce, přes 50 000 kusů. Byla to reakce na Porsche 928 a Mercedes-Benz 450CSL. Model 635CSi měl jako první spoilery.
V roce 1979 se objevila kultivovaná 628CSi. Nově se u tohoto modelu objevil palubní počítač - tzv. „check control“ a ukazatel servisního intervalu, ten upozorňuje na příští termín údržby a ABS. S jejím uvedením se přestaly vyrábět starší karburátorové verze.
Rok 1982 byl zlomový, šestka se dočkala modernizace, byly zde nově osazeny nápravy z řady 5 E28, nová palubní deska, odlišné nárazníky a především od tohoto data bylo ve voze použito řízení motoru Motronic (zapalování a vstřikování v jedné jednotce). 635CSi dokázala při stejném výkonu snížit spotřebu o 18% , na 13l na 100km.
Šestka nemohla pochopitelně ujít pozornosti renomovaným úpravcům, zmíníme zde např. Hartge, Alpina, AC Schnitzer a Dinan. Alpina vyráběla typ B9, nepřeplňovaný motor 3,5l (3453cm3) disponoval výkonem 180kW / 245PS při 5700 ot/min, maximální rychlost dosahovala hodnoty 238 km/h a zrychlení zvládla za 7,3s na 100km/h. Cena tohoto vozidla byla 72 500 marek. Alpina B7 potom měla stejný motor, ovšem posílen o turbodmychadlo, 3,5 litrový šestiválec (3430cm3) o výkonu 243kW / 330PS při 5800 ot/min, točivý moment 512Nm při 3000 ot/min,maximální rychlost 270 km/h, 6,1s na 100 km/h. Cenovka se vyšplhala na 116 000 marek.
6.dubna 1989 nastal konec výroby řady 6 E24, ale příznivce klasických sportovních vozů přitahuje dodnes.
zdroj a foto: www.bmwpower.cz