BMW Alpina D3

3 | foto: Alpina

Všechno to začalo vítězstvím 24 hodinového závodu na Nürburgringu v roce 1998. Strůjci tehdejšího úspěchu byli vysoký točivý moment, nízká spotřeba a váha a v neposlední řadě vypilovaná aerodynamika.

Alpina vycházela ze sériového modelu 320d. Tento dieslový čtyřválec má výkon 120kW (163k) při 4000 otáčkách a točivý moment 340Nm v rozpětí 2000 - 2750 otáček. Takovými hodnotami se může pochlubit sériové BMW 320d.

A co na to inženýři v Alpina?

Na první pohled si všimneme předního spoileru s logem Alpina a zadního spoileru. Vůz jezdí na 18 palcových kolech z lehkých slitin obutých do pneumatik Michelin 225/40 vpředu a 255/35 vzadu. Pro zájemce jsou k dispozici i 19´´. Největší chlouba německého tunera je však očím skryta. Nachází se pod kapotou - dvoulitrový diesel o výkonu 147kW (200k) při 4000 otáčkách. Točivý výkon o sobě dává vědět od 2000 otáček a má hodnotu 410Nm. I u takto "našlápnutého" motoru dodržuje Alpina svůj standard - nízkou spotřebu. Kombinovaná je udávána 5,7 l/100 km (pro srovnání - sériový BMW 320d má 6,7 l/100 km).

V interiéru můžeme nalézt titanově matné doplňky, kůži, vzácné dřevěné obložení a palubní desku s modrým pozadím a červenými ručičkami, jakožto poznávací znak každého BMW Alpina.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy