Před tím, než se první airbagy objevily v seriových automobilech, tomuto použití předcházelo třináct let výzkumného programu, který měl jediný cíl: minimalizovat zranění a zachránu lidských životů při automobilových nehodách. Vývoj airbagů probíhá neustále a každoročně je možné v nových modelech vidět další nové prostory, kde se ve vozech airbagy objevují.
Do dnešní doby ve Spojených státech airbagy zachránily život 14 000 lidem, v Německu se statistika od roku 1990 zatím zastavuje na čísle 2 500. Mercedes-Benz přišel s tímto vynálezem daleko dřív, než kterýkoli jiný výrobce automobilů. Doposud má vybaveno nafukovacím vakem více než dvanáct miliónů automobilů jezdících po světě.
Vývoj bezpečnostního nafukovacího vaku - airbagu - započal v roce 1967, avšak samotný nápad se objevil již v padesátých letech minulého století. Samotnému použití v seriových vozech, které odstartovalo v prosinci roku 1980 předcházelo 250 crash testů automobilů a dalších 2 500 testů, které analyzovaly všechna rizika. Testovací auta najezdila přes sedm miliónů kilometrů.
V roce 1991 už mělo přes 28 % automobilů ve výbavě airbag. Od října 1992 měly airbagy všechny automobily značky Mercedes-Benz.
Na začátku Mercedes-Benz navrhnul airbag v kombinaci s tříbodovým bezpečnostním pásem. Výsledky výzkumu nehodovosti automobilů a následků z nehod svědčí o moudrém nápadu, který zachránil mnoho lidských životů.
Dnes je již téměř už všech zanček samozřejmostí, že ve standardní výbavě automobilu zákazník najde i airbagy u řidiče a u spolujezdce.