Mladoboleslavské vozy dobývají svět, prodeje opět trumfly předchozí měsíce

Nová Škoda Octavia 245 | foto: Škoda Auto

Škoda Auto pokračuje v celosvětovém růstu: s 112 900 vozy dodanými zákazníkům na celém světě docílila automobilka v září nejlepšího měsíčního výsledku ve své 122leté historii (září 2016: 107 100 vozů; +5,4 %). Navíc se jedná již o 22. měsíc růstu v řadě. Škoda si polepšila zejména v Evropě (+8,9 %), Rusku (+20,1 %) a Indii (+37 %). Další růstové impulzy si značka slibuje od nového modelu Škoda Karoq. Nové kompaktní SUV vstupuje v říjnu na první trhy.

„V září se nám znovu podařilo překonat rekordní prodej dosažený za stejný měsíc minulého roku. Tento vývoj potvrzuje, že naše SUV-ofenzíva je správná cesta,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Model Škoda Kodiaq, který jsme v únoru tohoto roku úspěšně uvedli na trh, je opravdovým tahounem. Již dnes tvoří toto velké SUV důležitý pilíř pro pozitivní vývoj prodeje vozů naší společnosti. Uvedením modelu Škoda Karoq na trh začneme nyní psát další kapitolu naší SUV-ofenzívy,“ dodává Favey.

V západní Evropě dodala Škoda Auto svým zákazníkům v září 48 500 vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje růst o 5,8 % (září 2016: 45 800 vozů). Dodávky na německý trh, nejsilnější trh značky v Evropě, vzrostly o 8,8 % na 17 700 vozů (září 2016: 16 300 vozů). Dvouciferným tempem rostla značka ve Francii (3 000 vozů; +27,6 %), Itálii (2 100 vozů; +23,6 %), v Nizozemsku (1 700 vozů; +20,3 %), v Rakousku (2 400 vozů; +33,4 %), Norsku (700 vozů; +13,8 %) a Irsku (400 vozů; +29,8 %).

Ve střední Evropě zaznamenala Škoda Auto nárůst prodeje o 8,1 % na 16 400 vozů (září 2016: 15 100 vozů). Na domácím trhu - v České republice - si značka polepšila o 11,1 % na 7 800 vozů (září 2016: 7 000 vozů). K mimořádně silnému růstu prodeje došlo v Chorvatsku (300 vozů; +48,9 %).

Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje o 40,8 % na 4 400 vozů (září 2016: 3 100 vozů). Silného růstu značka dosáhla v Srbsku (900 vozů; plus 119,6 %) a na Ukrajině (700 vozů; +125,5 %). Dvouciferný nárůst prodejů Škoda zaznamenala v Rumunsku (1 100 vozů; +13,2 %) a v Bulharsku (300 vozů; +17,1 %). V Rusku došlo k nárůstu prodejů o 20,1 % na 5 800 vozů Škoda (září 2016: 4 800 vozů).

V Číně, celosvětově největším trhu značky Škoda, dodala automobilka v uplynulém měsíci svým zákazníkům 30 600 vozů (září 2016: 32 000 vozů; -4,5 %). Tento pokles, který společnost Škoda Auto očekávala, byl způsoben zejména probíhajícími modernizacemi modelů Škoda Octavia a Škoda Rapid. Automobilka předpokládá, že se odbyt ke konci roku opět normalizuje.

V Indii dosáhla česká značka v září nárůstu prodeje o 37 %, když se počty vozů dodaných zákazníkům zvýšily na 1 600 kusů (září 2016: 1 100 vozů).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v září 2017 (v kusech, zaokrouhleno, dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Škoda Octavia (37 400; -8,5 %)

Škoda Fabia (19 100; -3,3 %)

Škoda Rapid (19 000; -3,5 %)

Škoda Kodiaq (13 300; -)

Škoda Superb (13 900; +2,9 %)

Škoda Yeti (6 300; -27,1 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900; -14,8 %)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy