Prodejny automobilů projdou v budoucnu radikální proměnou. Co chystá BMW?

Moderní showroom BMW i v japonském Tokiu. | foto: BMW

Automobilový svět jak ho známe dnes pomalu míří do minulosti. Světové autosalony mají postupně nahradit virtuální přehlídky, nahnuté to mají navíc i klasické showroomy. Jako poslední s tím zatím přišlo BMW, jejichž koncept toho, kde si budeme za pár let kupovat automobily, se ale od jiných značek podstatně liší.

Volvo dnes oficiálně vystavuje pouze na třech autosalonech ročně a sází na virtuální realitu. Seat letos v Paříži postavil celý svůj stánek kolem posezení s virtuálními brýlemi a jednoho jediného reálného automobilu. Tak bychom mohli pokračovat i dál, ale pro ilustraci toho, kam pomalu míří světové autosalony to stačí. Podobný osud přitom může brzy stihnout i klasické showroomy, ostatně virtuálně brzy bude prodávat Audi, Hyundai nebo Jaguar Land Rover. Není to ale jediná cesta, jak se „zbavit“ klasických prodejen. Tu další představuje například online prodej přes služby jako Amazon, který nedávno uzavřel partnerství s Fiatem. A pak je tady ještě další cesta, jíž se chce vydat mnichovské BMW.

„Nic se nestane během několika dnů, ale nemohu říci, jestli bude prodej automobilů vypadat stejně jako dnes za 10 až 15 let,“ potvrdil britskému Autocaru trend šéf budoucích a prémiových prodejů BMW Michele Fuhs. Důvodem pro takové prohlášení je fakt, že mnichovská automobilka nabízí zkrátka příliš modelových řad, dokonce téměř desetkrát tolik než před zhruba deseti lety. Klasické showroomy přitom nejsou nafukovací a ukázat zákazníkovi všechny modely nebo možnosti je tak prakticky nemožné. „Musíme kompletně změnit naši síť prodejen. Není možné, abychom postavili v centru Amsterdamu prodejnu o rozloze přes 2 tisíce metrů čtverečných,“ dodal.

Jak si BMW takovou změnu představuje? Možností je hned několik, od prodejen ve stylu butiků, přes velká centra s možností vyzkoušení automobilů, až po kombinaci fyzického a virtuálního zážitku. Němci se ale odmítají vydat pouze cestou virtuální reality. Taková změna celé sítě prodejen je zatím poměrně daleko, drobnějších změn se ale showroomy značky dočkají již příští rok. Za necelé dva roky má vzrůst míra interaktivního zážitku při koupi automobilu a konečně v roce 2020 má dojít na něco, označované jako „plně prožitková obchodní zkušenost“. Co to znamená můžeme jen odhadovat, podle slova prožitek ale bychom vsadili na větší zapojení smyslů. To je ostatně v automobilovém průmyslu aktuálně docela v módě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy