Ti, kdož se o tuto problematiku zajímáte, jistě víte, že průměrné stáří vozidel v ČR se pohybuje někde kolem 14 let, a to je opravdu hodně. Ani dávné zavedení tzv. „šrotovného“ tomuto problému moc nepomohlo a tak se stát rozhodl, že zkusí „opačné šrotovné“, které se dotkne větší části populace.
Tím „šrotovným“ je myšleno zavedení nové silniční daně, která se bude vztahovat pro fyzické osoby. Měla by být vypočítávána podle stáří konkrétního vozu a množství emisí, které vypouští do ovzduší. Rovnice je tedy jasná, čím starší vůz budete mít, tím více odvede státu do pokladničky.
Problém ovšem nastává hned v úvodu této myšlenky. Dnešní ekonomická situace moc nepřispívá ke koupi nového automobilu a tak je otázkou, do jaké míry by se vyplatilo takový návrh uvést v účinnost. Vše má na starosti Ministerstvo průmyslu a obchodu, které také uvažuje o dotacích na koupi nových vozidel. Jak tomu ale tak bývá, na každého se nedostane a poptávka několikanásobně převýší nabídku.
Uvidíme, s jakým řešením přijdou automobilky a také samotné Ministerstvo průmyslu a obchodu, starý vozový park je problém a ten je potřeba co nejrychleji řešit.