Pořadí současné automobilové trojky na čínském trhu se možná změní. Společnost Daimler a automobilka Merecdes-Benz plánují rozsáhlou expanzi na dálném čínském trhu. Vedení se tak rozhodlo po zveřejnění prodejních čísel, které pro stuttgartského výrobce, vyznívají nevábně.
S necelými dvěma sty tisíci prodanými vozy se může automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku, zařadit až za konkurenty BMW a Audi. A to doslova se sklopenýma ušima. Vždyť Audi dosáhlo s 405 838 vozy více než dvojnásobných čísel. Podobný úspěch zaznamenalo i BMW.
K celkovému navýšení prodejů má přispět rozsáhlejší servisní základna. Na místo dosavadních 260 dealerství je v budoucnu počítáno s 300 až 330 prodejními centry. K navýšení má dojít i v oblasti tamější výroby. Současná produkce cca 200 tisíc vozů je pro vedení údajně nedostačující. Konečné číslo se zakulatí na hodnotě 300 tisíc.
Větší povědomí o značce přinese zřejmě i novinka Mercedes-Benz GLA. Zda se Číňanům dosud dobře utajované kompaktní SUV zalíbí, je však ve hvězdách.