Hybridní technologie jsou pro evropské zákazníky jednoznačně plnohodnotnou volbou, o čemž vypovídá 375 000 vozů Toyota a 125 000 vozů Lexus s plně hybridním pohonem, které si zákazníci v Evropě doposud zakoupili. Tato špičková technologie je nyní dostupná jako nikdy v minulosti. Napomáhají k tomu především modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid ve dvou tržních segmentech, které jsou v rámci evropského trhu zcela stěžejní, prodávané za cenu, která je srovnatelná s podobnými modely se vznětovým motorem.
Od okamžiku představení průkopnického modelu Prius (v Evropě od r. 2000) prodeje hybridních modelů Toyota a Lexus stabilně rostly, a dnes představují přibližně 15 % z celkového počtu prodaných vozů tohoto výrobce.
„S uvedením každého nového hybridního modelu, zejména v důležitých segmentech malých vozů a kompaktů – kam spadá Yaris Hybrid, resp. nyní nový Auris Hybrid – věříme, že hybridní technologie dosáhly v Evropě bodu zvratu,“ říká Karl Schlicht, výkonný viceprezident pro prodej a marketing ze společnosti Toyota Motor Europe. „Na pozadí nejpokrokovějších plně hybridních technologií s nejširší možnou nabídkou, která pokrývá značky Toyota i Lexus, si stále větší počet zákazníků vychutnává mimořádné pocity z řízení hybridního automobilu, společně s vědomím, že produkují velmi nízké emise CO2 a současně šetří na palivu i provozních nákladech. Jsme plně odhodláni jít v automobilovém průmyslu příkladem v demokratizaci hybridních technologií.“
„Pro plně hybridní model od Toyoty jsme se rozhodli proto, že kromě nízké spotřeby a emisí CO2 se všichni uživatelé našeho vozového parku v EURO MEDIA France okamžitě přesvědčili o nabízeném jízdním pohodlí,“ uvádí Pierre Schilder, manažer vozového parku z EURO MEDIA France. „Naše společnost již vlastní Prius a také Prius+. Doplněním modelu Yaris Hybrid opět potvrzujeme naše zasazení o udržitelný rozvoj.“
Prius, nyní již ve třetí generaci, je dnes nejuznávanějším hybridním modelem na trhu, nicméně automobilky Toyota a Lexus nabízejí ve své evropské prodejní síti plných 10 modelů s plně hybridním pohonem. Letos se rodina vozů Prius rozrostla o sedmimístné provedení Prius+ a také Prius Plug-in, jenž nabízí to nejlepší od každého – elektrického a hybridního pohonu – a umožňuje překonat až 1200 km bez natankování. V roce 2010 se Auris Hybrid, vyráběný v britském výrobním závodu v Burnastonu, stal prvním a jediným modelem s plně hybridním pohonem v nabité třídě kompaktních vozů (segment C). Již dva roky poté spatřil světlo světa Yaris Hybrid, první plně hybridní model v segmentu B, jenž zpřístupňuje plně hybridní technologie v podobě dokonalého vozu pro pohyb ve městě. V segmentu prémiových vozů pak Lexus oslovuje zájemce o hybridní technologie svými modely CT 200h, GS 450h, (ES 300h není na trhu v ČR), RX 450h a LS 600h.
Díky svým ekologickým parametrům a vynikající spotřebě paliva se hybridní modely těší ohromnému zájmu zákazníků – celosvětově se prodalo bezmála 5 milionů vozů, přičemž samotný Prius dokázal oslovit již téměř 3 miliony zájemců. Prodeje plně hybridních modelů značek Toyota a Lexus jen v letošním roce dosáhnou celosvětově více než 1,2 mil. vozů. Toyota nedávno oznámila, že do roku 2015 představí celosvětově 21 dalších modelů s hybridním pohonem. Tyto hybridní vozy půjdou ve šlépějích slavného modelu Prius, jenž minulý týden oslavil své 15. narozeniny.