156 miliard korun. To je suma, kterou utratil koncern Volkswagen v minulém roce za vývoj a výzkum. Lehko tak překonává své největší rivaly, Toyotu (144 miliard) i General Motors (118 miliard).
Dále v pořadí můžeme najít Daimler s hodnotou 110 miliard korun, Hondu s 96 miliardami a Ford (84 miliard). Žebříček naopak uzavírá koncern Fiat s účtem 23 miliard, v čemž však nejsou započítány výdaje dnes již koncernového Chrysleru s výdaji 25 miliard.
V trochu jiné perspektivě se však vše ukáže, postavíme-li výdaje vůči celkovému obratu. Zde vedou BMW a Honda. Z ceny každého vozu vracejí 5,5 % zpět do vývoje. Následuje Volkswagen s poměrem 5,4 %. Toyota se krčí až uprostřed žebříčku s hodnotou 3,8 %.
Na chvostu žebříčku se nacházejí Hyundai a Kia, jejichž výdaje na výzkum jsou 2,1, resp. 2,0 %. Nad nimi najdeme Fiat s výdaji 2,8 %.
Celkové výdaje čtrnácti největších automobilek do vývoje jsou rovny bilionu korun.