Elektrická ofenziva čtyř kruhů začne již velice brzy. Alespoň s tím počítají plány koncernu Volkswagen, pomalu zvedajícího se po aféře Dieselgate. Prvním velkosériovým elektromobilem Audi tak bude SUV Q6 e-tron v roce 2018, po něm bude následovat nástupce A3 e-tron a pak už sedan A9 e-tron, nepřekvapivě využívající techniku SUV. „V roce 2020 budeme mít tři elektromobily. Začneme s produkční verzí konceptu e-tron quattro s dojezdem 500 kilometrů. Za další pět už bude čtvrtina našeho portfolia jezdit jen na baterie,“ řekl pro Autocar šéf Audi Rupert Stadler. Stejný muž také potvrdil výrobu A9 e-tron, která bude mezi luxusními automobily posazená co nejvýše.
Ze sdílení techniky s Q6 mimo jiné vyplývá, že konkurence Tesly bude mít dojezd minimálně 500 kilometrů, ale především hned tři elektromotory (a tím pádem elektrickou čtyřkolku)! Jinak zkrátka nejrychlejší auto na světě porazit nejde. Jeden elektrický motor vpředu by tak měl pohánět přední nápravu, další dvě jednotky vzadu se budou start o zadní kola. To znamená, že by A9 měla mít celkový výkon 320 kW (435 k) s možností krátkodobého zvýšení na 370 kW (503 k). Těchto hodnot dosahoval loňský koncept a od série se příliš lišit nebudou. Na rozdíl od konkurence dostanou elektrická Audi asynchronní motory. Stefan Knírech, šéf výzkumu a vývoje značky, tuto cestu označuje za účinnější než v případě synchronních motorů.
Nebude to ale jediná odlišnost celého pohonného ústrojí od konkurence. Pohon všech kol Audi by měl využívat elektronického vektorování točivého momentu pro rozdělení síly mezi zadní kola v závislosti na aktuální přilnavosti. Převodovka pak bude pracovat v režimu Drive nebo Sport. Pomalu se tak dostáváme k jízdním výkonům, které budou ve válce s Teslou tím jazýčkem na vahách. Přesné hodnoty pro A9 zatím známy nejsou, SUV Q6 ale udělá stovku za 4,6 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Sedan bude lepší, dvě sekundy se ale očekávat nedají. Důležitější než rychlost je nicméně úložiště energie v podobě kapalinou chlazených akumulátorů pod podlahou vozu s kapacitou 95 kWh. Nabíjení bude možné mimo jiné i bezdrátově, technika zajde dokonce tak daleko, že auto si samo najde parkovací místo s nabíječkou a zajede do něj. Zapomínat nesmíme ani na autonomní řízení na úrovni čtyři. Ta značí, že je vůz schopen jezdit sám nejen na dálnicích, ale i běžných silnicích. Stále ale existují některá omezení.