Tento elektromobil Mercedesu (asi) neznáte, ujede ale i Leafu

Denza 400 je druhou generací čínského elektromobilu od Daimleru. | foto: Denza

Elektromobily Denza asi v Evropě příliš lidí nezná. Jde o výrobek společného podniku německého Daimleru a čínského BYDu, který loni zaznamenal téměř 3000 nových majitelů. V minulých dnech došlo na druhou generaci tohoto modelu, nabízející mimo jiné například delší dojezd.

Poprvé o sobě značka Denza dala vědět v roce 2012, kdy odhalila poměrně futuristický koncept elektromobilu. Už tehdy bylo jasné, že joint venture BDNT (BYD Daimler New Technology) jiné než elektrické automobily nabízet nebude. První sériový vůz s technickým základem Mercedesu třídy B přišel na trh v roce 2014 a jmenoval se prostě a jednoduše Denza. Design už nebyl tak futuristický jako u konceptu, na první pohled liftback byl navíc ve skutečnosti sedanem s dobře skrývaným víkem kufru. Denza se ihned stala poměrně populární a loni se jí prodalo téměř 3000 kusů. Letos je na programu generační výměna, kterou nepoznáte zvenku, v útrobách je ale vidět daleko více. Do názvu se mimochodem přidalo číslo 400, jehož význam objasníme později.

Co je tedy na druhé generaci elektromobilu nového? Především použití baterie s kapacitou 62 kWh namísto dřívějších 47,5 kWh. V praxi to podle výrobce zvyšuje dojezd na 400 kilometrů (odtud označení 400), podle normy NEDC však auto dojede do vzdálenosti maximálně 352 kilometrů. I tak to ale průměrnému čínskému uživateli bude stačit, denně totiž najede mezi 50 až 80 kilometry. Elektromotor má výkon 68 kW (92 k) a točivý moment 177 Nm, maximum ale leží malinko jinde. V případě verzí Lifestyle a Excutive je to na hodnotě 86 kW (117 k) a 290 Nm, u modelu Aurora je to na hodnotě 135 kW (184 k) a 300 Nm. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje 4642 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2880 milimetrů za 14 sekund, respektive 10,5 sekundy.

Sedan se může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 470 litrů a také bohatou výbavou. Základní verze Lifestyle například obsahuje infotainment s osmipalcovou obrazovkou, DVD, USB a rádiem se šesti reproduktory, automatickou klimatizaci, bezklíčkové otevírání, šest airbagů, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, LED mlhovky nebo 18palcová litá kola. Druhá linie Executive přidává další dva nafukovací vaky, tempomat, xenony, vyhřívání sedadel, navigaci, přední a zadní kameru nebo audio Harman Kardon s prostorovým zvukem a 12 reproduktory. Nejvyšší model Aurora má dále třeba panoramatickou střechu. Ceny se liší podle provincie, v Pekingu však model Executive se všemi dotacemi koupíte za nejméně 305 800 juanů (cca 1 098 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy