Omlazená Tesla Model S přišla o masku chladiče, neskutečný výkon zůstal

Omlazená Tesla Model S přišla o masku chladiče. | foto: Tesla Motors

Tesla v posledních týdnech zaujala veřejnost především premiérou svého základního modelu, který si říká Model 3. Od něj se ale pomalu přesouváme zpátky k nejznámějšímu typu americké automobilky, a sice Modelu S. Ten se podrobil dílčí modernizaci, při níž přišel o přední masku.

Po představení Modelu 3 a Modelu X byl Model S jediným vozem Tesly, který ještě nabídl konvenční masku chladiče. Po aktuálním zásahu designérů už ji ale nenajdete ani u 4970 milimetrů dlouhé limuzíny. Místo ní je vpředu jen logo Tesly, orámované přepracovanými LED světly. Na tento designový styl je potřeba chvíli si zvykat, o zákazníky ale Tesla určitě nebude mít nouzi.

Rozvržení interiéru zatím nepřevzalo notičky Modelu 3, stále tu tak je 17palcový displej multimediálního systém, orientovaný na výšku, jemuž dělá společnost „konvenční“ přístrojový panel. Novinkou jsou dva volitelné dekory z jasanového dřeva, respektive rozšířená výbava. V základu jsou vedle infotainmentu s navigací třeba vyhřívaná přední sedadla, šest airbagů, kompletní plejáda bezpečnostních asistentů, couvací kamera, bezklíčkový přístup do vozu nebo dešťový senzor. Paket Premuim Upgrade přináší navíc zdravotní filtr vzduchu HEPA, čalounění kůží Nappa, Alcantarou potažený strop, LED diodové ambientní osvětlení, LED mlhovky nebo elektrické víko kufru. Paket Subzero Weather má pro změnu vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Základní verze 70 má elektromotor o výkonu 320 koní s točivým momentem 440 Nm, které jsou přenášeny na zadní kola. Dojezd je 455 kilometrů, akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 5,8 sekundy. Verze 70D má dva elektromotory, pohánějící obě nápravy, jako čtyřkolka tak má 332 koní a 525 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Dojezd je 470 kilometrů. Verze 90D má rovněž dva elektromotory s celkovým výkonem 422 koní a točivým momentem 660 Nm, toto stádo pak Model S rozpohybuje z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a uděluje mu dojezd 557 kilometrů. Nejdražší, nejrychlejší i „nejšílenější“ verzí je P90D s celkovým výkonem 469 koní a točivým momentem 967 Nm. Tyto hodnoty vůz vystřelí na 100 km/h za 3,3 sekundy, dojezd je 509 kilometrů. Tato varianta má navíc v rukávu mód Ludicrous, zvyšující výkon na 539 koní a snižující dobu potřebnou ke zrychlení na rovné 3 sekundy.

Významnou novinkou je použití 48A nabíječky, která redukuje čas, potřebný pro doplnění kapacity baterií (dle názvu modelu 70 kWh nebo 90 kWh). Do prodeje zamíří omlazený vůz co nevidět, cena v Německu startuje na 74 100 eurech (cca 2 003 000 korun). Nutno ale podotknout, že jde o verzi 70D. Pokud zatoužíte po Modelu S P90D, pak si připravte nejméně 104 300 euro (cca 2 819 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy