Mitsubishi eX míří do Ženevy, ukazuje budoucnost tří diamantů

Mitsubishi eX má dva elektromotory s celkovým výkonem 190 koní. | foto: Mitsubishi Motors

O Mitsubishi eX se při loňské světové premiéře v Tokiu mluvilo jako o možném nástupci Lanceru Evo. Daleko reálnější ale nakonec bude spekulace, že se jasně žluté SUV stane následovníkem SUV ASX. Již příští týden auto poprvé spatří potencionální evropští zákazníci a i na jejich reakcích bude jistě třem diamantům záležet.

Stejně jako drtivá většina nových Mitsubishi, zaujme i eX předními partiemi ve stylu takzvaného „dynamického štítu.“ V horní části je tento prvek zakončen diodami denního svícení a blinkry, které jsou tak lépe viditelné pro chodce, hlavní světlomety jsou nicméně posazeny o něco níže v mohutném předním nárazníku. Motiv přední části se objevuje i vzadu, kde nicméně nenajdete ohraničení chromovanými lamelami. Pokud by snad auto, kombinující křivky shooting braku a SUV, přišlo do kontaktu s chodcem, má ve spodní části a po stranách předního nárazníku speciální gumové ochranné prvky.

Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře, postrádající B-sloupek. Palubní deska je spolu s výplněmi dveří čalouněna krémovou a černou barvou. Pro vyjádření rozdílné atmosféry mezi řidičem a spolujezdcem je však toto barevné sladění dveří na obou polovinách auta malinko odlišné. Klíčové prvky kabiny, mezi něž se řadí i přístrojová deska, mají rámovou konstrukci a lehké materiály, což pomáhá snížit celkovou hmotnost. Jelikož je koncept určený také lidem s aktivním životním stylem, najdeme v palubní desce dvě přenosné baterie, použitelné mimo vůz.

Čelní sklo Mitsubishi eX dokáže zprostředkovat rozšířenou realitu, což znamená zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky. Virtuální realitu dále doplňují infotainment s připojením k internetu a chytrému telefonu, přístrojový panel se dvěma obrazovkami, na které se promítá obraz z kamer, nahrazující klasická zrcátka, a digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Přední i zadní kola 4240 milimetrů dlouhého, 1780 milimetrů širokého a 1575 milimetrů vysokého konceptu roztáčí elektromotor o shodném výkonu 95 koní. Celkově tak soustava, označovaná jako Twin Motor 4WD, produkuje 190 koní. Pro řízení pohonu všech kol je používán integrovaný stabilizační systém Mitsubishi S-AWC v kombinaci s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.

Lithium-iontové články o kapacitě 45 kWh stačí na dojezd 400 kilometrů. Pro větší pohodlí řidiče je používáno poloautonomní řízení, doplněné o parkovací asistent, schopný po dojezdu do hotelu či restaurace sám najít vhodné místo a zaparkovat do něj. Po přivolání řidiče pak vůz zase sám vyparkuje.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy