Kia nakukuje mezi luxusní SUV, na Telluride si však budeme muset počkat

Kia Telluride je předzvěstí luxusního SUV. | foto: Kia Motors

Koketování se segmentem luxusní automobilů skončilo v podání Kie zatím vždy nezanedbatelným fiaskem. Reputaci napravila až limuzína Quoris (jinak také jako K9 či K900). S rostoucí popularitou kategorie SUV se tedy logicky dalším cílem stal konkurent Mercedesu GLS nebo Audi Q7. A právě toho předznamenává koncept Telluride.

Za vzhledem 5001 milimetru dlouhého, 2009 milimetru širokého a 1801 mm vysokého konceptu v tmavě zelené barvě Pyrite stojí kalifornské designové studio jihokorejské automobilky. To vtisklo vozu zapamatovatelnou tvář s téměř kolmou (ve vztahu k vozovce) přední maskou, která i přes obdélníkový tvar a množství chromu vyznává filozofii tygřího nosu. Velice kontroverzní jsou přední LED světla, pod nimiž se nacházejí úzké pásky diod, zastupující ukazatele změny směru jízdy. Z profilu vynikají 22palcová kola ve vytažených blatnících, obouvající gumy Hankook o rozměru 275/45. Zadní část je designově poměrně čistá, zajímavá jsou víceméně jen vertikální světla a chromový difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Stejný tvar se mimochodem opakuje i v předním nárazníku.

Kia Telluride dostala atraktivní tvarování. | foto: Kia Motors

Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře s mohutným chromovaným rámečkem kolem oken. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla, která jsou potažená černou kůží, a především ta zadní jsou velkoryse dimenzovaná. Každé sedadlo má navíc soustavu senzorů, monitorující zdravotní stav cestujících. Tyto informace se pak zobrazují na obrazovkách ve dveřích a jsou automaticky synchronizovány se systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten využívá zakřivenou LED obrazovku pod panoramatickým oknem, přičemž systém dokáže rozpoznat a vyléčit pásmovou nemoc.

Palubní desku zdobí digitální přístrojový štít, ale také obrazovka multimediálního systému. Vůbec poprvé jsou ve voze Kia použity ovladače (na volantu, středové konzoli i ve dveřích), jejichž původ je v 3D tiskárně. Velmi zajímavá je technologie Swipe Command, umožňující zadním cestujícím jednoduše vybírat hudbu pouze posunutím ruky po k tomu určeném místě mezi zadními sedadly. Vybranou skladbu pak přehraje buď audio Harman Kardon nebo dvojice bezdrátových sluchátek stejného výrobce.

Základem konceptu Telluride je upravená platforma Sorenta s rozvorem protaženým na 3081 milimetrů. K pohonu slouží plug-in hybridní ústrojí, složené z 3.5litrového šestiválce GDI o výkonu 274 koní a elektromotoru o výkonu 132 koní. Síla je přenášena na všechna kola pomocí blíže nespecifikovaného automatu.

Podle tiskové zprávy nemá Kia zatím v plánu pustit Telluride do výroby. Jeden ale nikdy neví a pozitivní reakce návštěvníků detroitského autosalonu by to mohou rychle změnit…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy