Dieselgate pokračuje - VW použil ve skutečnosti hned několik verzí odpojovací zařízení

Zdroje blízké Volkswagenu přišly s celkem očekávanou informací. Ta se dotýká aféry Dieselgate a leccos vysvětluje.

Sedm po sobě jdoucích let používal Volkswagen tzv. odpojovací zařízení na svých motorech 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. To umožňovalo podvádět během zkoušek emisí a zdá se, že inženýři VW skutečně dali hodně úsilí do optimalizaci softwaru. Hned tři zdroje, obeznámené s problematikou totiž uvádějí, že výrobce instaloval víc než jen jednu verzi "chytrého" softwaru.

To v konečném důsledu znamená, že podvod by mohl být mnohem rozsáhlejší, než co VW dosud přiznal. Podle odborníků v oboru se na všem podílelo více než jen několik inženýrů a jejich práce si vyžádala hodně komplexní "práci". Je zajímavé, že Arndt Ellinghorst, analytik bankovní poradenské firmy Evercore ISI, ke všemu řekl: "Počet zaměstnanců zapojených do tohoto skandálu bude mít přímý dopad na výši pokut VW a v konečném důsledku to bude mít vliv na řízení změn a také na tom, co investoři budou dělat."

Volkswagen již ztratil 25 procent své akciové tržní hodnoty a podle Credit Suisse si aféra Dieselgate vyžádá náklady mezi dvaceti až sedmdesáti miliardami eur.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy