Peugeot slaví v Česku úspěch, minulý měsíc byl nejúspěšnější v historii

Peugeot 508 GT | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Série měsíců, ve kterých Peugeot v ČR realizoval nárůst prodeje, pokračovala i v květnu. Peugeot tak odolává poklesu českého automobilového trhu už osm měsíců v řadě. Překonal dokonce svůj rok starý prodejní rekord a registroval 1468 vozů.

Na začátku května stál před značkou Peugeot v ČR náročný úkol: udržet růstovou tendenci prodejů, a to v kontextu dlouhodobě klesajícího automobilového trhu a s ohledem na to, že loňský květen byl s 1424 registrovanými vozy nejúspěšnějším v 22-leté historii značky na českém trhu. Přesto Peugeot v ČR dosáhl svého cíle a překročil rekord z roku 2018 o 44 vozů, což představuje nárůst o 3,1 %. Podíl na trhu činil 5,67 %, což značce zajistilo 6. místo v žebříčku automobilek.

Růst prodejů značky Peugeot v květnu zajistily v plné míře osobní vozy. Počet registrovaných vozů dosáhl 1230 kusů, tedy o 45 (3,8 %) více než loni. S 5,11% podílem na trhu osobních vozů obsadil Peugeot stejně jako v loňském roce 6. pozici. Daří se zejména modelu Peugeot 2008, který suverénně vede kategorii malých SUV, modelu 208, realizujícímu ve svém posledním roce nárůst takřka o třetinu, a také modelu 3008, jenž se s nárůstem o téměř 40 % důrazně prosazuje na trhu SUV. Velice rychle stoupá popularita fastbacku Peugeot 508, který se vyšplhal na třetí místo ve svém segmentu. Od poloviny června ho navíc podpoří verze 508 SW.

Peugeot 2008 GT Line | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

V rámci užitkových vozů Peugeotu v květnu chyběl jediný vůz k tomu, aby dosáhl úrovně loňského roku. S 238 vozy obsadil 13,01 % trhu a stejně jako loni mu patřilo 2. místo. Nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, vede svůj segment s takřka 40% náskokem před svým nejbližším konkurentem.

Celkově za prvních pět měsíců roku 2019 Peugeot v ČR registroval 5212 osobních a 1189 lehkých užitkových vozů. Oproti roku 2018 to představuje nárůst prodeje o 10,4 %, což je v první dvacítce automobilek na českém trhu druhý nejvyšší růst. Tržní podíl Peugeotu stoupl o téměř celý procentní bod na 5,56 % (oproti 4,6 % v roce 2018), v žebříčku automobilek značka poskočila o jednu příčku na 5. pozici.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy