Zaspalo Mitsubishi dobu? Omlazené ASX přichází do Čech, s vyšší cenou a stylem Lady

Omlazené Mitsubishi ASX konečně vstupuje do Česka. | foto: Mitsubishi Motors

Poprvé se facelift Mitsubishi ASX objevil už v listopadu 2015, tehdy ještě na zámořské verzi s označením Outlander Sport. Do Evropy pak SUV s přední části nazvanou Dynamic Shield přijelo o půl roku později, na český trh ale vstupuje až v těchto dnech. Otázka zní, jestli už není příliš pozdě.

Segment malých SUV prošel za poslední roky velkým vývojem a kdysi inovativnímu Mitsubishi ASX, poprvé představenému již v roce 2010, začal pomalu docházet dech. Místo plnohodnotného nástupce se ale tři diamanty rozhodly pro další facelift, tentokrát ale dost výrazný. Změnila se hlavně přední část, jíž se v hantýrce značky říká Dynamic Shield. To znamená větší nasávací otvor, s nímž jsou pomocí plastů a chromovaných lišt vizuálně propojena světla, maska chladiče i mlhovky. Kontroverze toto řešení budí, ale asi jiné, než byste čekali. Mnozí nyní ASX vyčítají snad až zbytečně velkou podobnost s posledními produkty AvtoVAZu. Další změny jsou už spíše kosmetické, počínaje novými prolisy v kapotě, pokračujíce plastovými lemy blatníků a končíce 18palcovými koly ve dvoubarevném provedení. V kabině naopak moc změn není, můžete mít ale například navigaci Pioneer se 6,1- nebo 7palcovým displejem.

Pod kapotou také zemětřesení nečekejte, pro český trh nadále zůstávají dostupné tři motorizace. Základem je zážehová šestnáctistovka MIVEC o výkonu 86 kW (117 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Za 35 900 korun je k tomuto motoru nabízena originální přestavba na LPG, jež ušetří asi polovinu nákladů a zvýší dojezd o 550 kilometrů při zachování kufru o objemu 488 litrů. Následuje naftová šestnáctistovka DI-D o výkonu 84 kW (114 k) v kombinaci s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou (například v Německu má motor i pohon předních kol). Vrchol představuje čtyřválec 2.2 DI-D o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem.

Technické údaje

  1.6 MIVEC 1.6 DI-D 4WD 2.2 DI-D 4WD
Výkon: 86 kW 84 kW 110 kW
Toč. moment: 154 Nm 270 Nm 360 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 11,5 s 11,5 s 10,8 s
Max. rychlost: 183 km/h 180 km/h 190 km/h
Spotřeba: 5,7 l/100 km 5,0 l/100 km 5,8 l/100 km
Rozměry: 4355 x 1525 x 1640 mm
Rozvor: 2670 mm
Kufr: 488/1219 l

Výbava se rovněž oproti poměrům před faceliftem nezměnila. Základ se jménem Inform tak obsahuje sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče, nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro druhou řadu sedadel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Že má ASX svůj věk poznáte například podle chybějících světel pro denní svícení.

Ceník - Mitsubishi ASX 2017

  Inform Invite+ Intense+
1.6 MIVEC (86 kW) 385 000 Kč 439 85 Kč 518 850 Kč
1.6 DI-D (84 kW) ---------- 598 850 Kč 658 850 Kč
2.2 DI-D (110 kW) ---------- ---------- 686 850 Kč

Druhý stupeň Invite+ přináší navíc dešťový a světelný senzor, tempomat, parkovací senzory vzadu, automatickou klimatizaci, dva reproduktory, USB konektor, multifunkční kožený volant, mlhovky s integrovaným denním svícením nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší výbava Intense+ (po modernizaci zmizel stupeň Instyle+) přidává couvací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s blinkry, vyhřívaná přední sedadla, rádio s CD, MP3, USB, šesti reproduktory a dotykovou obrazovkou, Bluetooth, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání, plastové lemy blatníků (přidávají 20 milimetrů do šířky) nebo 18palcová litá kola. Ceny se na rozdíl od výbavy oproti dřívějšku zvedly o 16 až 30 tisíc korun. Více už v samostatném ceníku výše.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy